Aký je nový Hyundai i10?

Skúsenosti, recenzie a náš pohľad na rôzne modely značky Hyundai.
Používateľov profilový obrázok
Admin
Site Admin
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 16. Októbra 2019, 23:59
Answers: 1
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Aký je nový Hyundai i10?

Príspevok od používateľa Admin » 8. Septembra 2020, 02:07

Uplynulý týždeň som mal možnosť vyskúšať si najmenší model z ponuky kórejskej automobilky – Hyundai i10. Jeho posledná generácia bola predstavená minulý rok vo Frankfurte a na Slovensko sa dostala vo februári. V prvom polroku si k i10 našlo cestu 29 zákazníkov a ja dúfam, že to bude časom ešte väčšie číslo.
1.jpg
Už pri preberaní vozidla som bol milo prekvapený. Dizajn zovňajšku na mňa pôsobil, a stále pôsobí, naozaj sviežo. Každý, komu som novú í desiatku ukázal, dizajn naozaj pochválil - či to bol chlap alebo žena. A to bez srandy. Športovo vyzerajúca masívna mriežka chladiča, vertikálne linky na prednej kapote presahujúce až na predný nárazník či okrúhle LED denné svietenie v tvare včelieho plastu. Vzadu zase línia na veku batožinového priestoru, ktorá prepája zadné svetlá či spodný difúzor. Tu nejde naozaj o šedú myšku, ale o auto s potenciálom stať sa naozajstnou štýlovkou.
2.jpg
O čo menšie auto zvonka, o to väčšie prekvapenie ma čakalo vnútri. Ten priestor bol neskutočný. Možno som si na prvý moment povedal, že môj pocit skresľuje bledý interiér. Keď som sa však usadil, zistil som, že je tam na danú kategóriu naozaj kráľovsky veľa miesta. Nezabudnem na vysmiaty výraz môjho 2-metrového kolegu, že čo za malú krabičku som mu prišiel ukázať, no keď sadol dnu, ústa mal otvorené a nechápal, kde sa ocitol. Vnútorným priestorom dokáže pocitovo konkurovať aj dosluhujúcej generácii Hyundai i20. Nebudem vás tu trápiť číslami, no zmestili sme sa doň štyria dospelí chlapi a kratšiu trasu by sme určite komfortne prežili. Jediné čo by nám nestačilo je priestor v kufri. Ten je priemerný s veľkosťou 252 litrov – tak na jeden kufor a dve nákupné tašky.
3.jpg
Priestor je jedna vec, ale čo výbava? Mnohí z vás majú možno zafixované, že malé mestské autá sú len akési nevybavené núdzové presúvadlá. Omyl, tu sme v roku 2020 a Hyundai chce zaujať. A že to robí dobre. V závislosti od vašich potrieb a rozpočtu si viete vybaviť novú í desiatku naozaj slušne. Už v základe nájdete na palube tempomat, elektrické ovládanie predných okien, antikolízny systém FCA/FCW, systém držania vozidla v jazdnom pruhu či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Mnou testovaný model bol však vo výbave Style s rôznymi príplatkami. Mal som teda k dispozícii napríklad vyhrievaný volant a predné sedadlá, kožený volant a riadiacu páku, automatickú klimatizáciu, lakťovú opierku či infotainment s 8-palcovým displejom, navigáciou a podporou CarPlay či Android Auto.
4.jpg
V interiéri sú použité naozaj kvalitné plasty. Sú síce tvrdé, no pekne medzi sebou lícujú a počas testu som nezachytil jediný zvuk vŕzgania či praskania. Navyše sú okorenené rôznymi dizajnovými prvkami, čiže interiér nie je žiadna nuda. Dlho som sa pozeral na bočné okrúhle výduchy klimatizácie. Doteraz som bol absolútne proti takémuto tvaru, ale nová i10 zmenila môj pohľad na vec, pretože ich má zapasované perfektne. Aby som však interiér iba nechválil, mám dve výhrady. Lakťová opierka je katastrofálna. Vyklápa sa zboku vodičovho sedadla. Nielen, že vyzerá ako na 30-ročnom autobuse, ale navyše je naozaj nepohodlná, nakoľko je príliš blízko k vodičovi. Je to naozaj škoda, keďže sedadlá sú maximálne pohodlné a vedel by som si v nich pokojne predstaviť aj niekoľko stokilometrový road trip. Dokonca majú polohovateľnú hlavovú opierku do štyroch smerov. Druhým nedostatkom, z môjho pohľadu, je absencia ovládania intenzity vnútorného osvetlenia. Mne osobne vyhovuje o čosi menšia intenzita, než aká je prednastavená.
5-1.jpg
5-2.jpg
Na bezpečnosť posádky okrem asistenčných systémov dozerá aj množstvo airbagov – vodičov, spolujazdcov, predné bočné a predné/zadné okenné. V tomto má Hyundai jasno a bezpečnosť je na vysokej úrovni. Vyššie spomínaný systém FCA a FCW funguje v mestskej premávke naozaj super. Pomôže vodičovi pri drobnej nepozornosti či nedostatočnej reakcii na situáciu pred vozidlom. Na vlastnej koži som si vyskúšal funkčnosť a využiteľnosť tohto systému. Vozidlo vás dokonca vďaka prednej kamere upozorní aj na to, ak sa v kolóne či na križovatke vozidlo pred vami rozbehne a vy nereagujete. Na prístrojovom štíte sa zobrazí hláška „Predchádzajúce vozidlo odchádza“ spolu s krátkym pípnutím. Aj to je pripomienkou toho, ako dobre je zapracovaná i10 do víru mesta.
6.jpg
Moja strelka mala pod kapotou benzínový štvorvalec 1.2i s výkonom 62 kW (84 koní) a krútiacim momentom 118 Nm spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou (jej presnosť ma bavila). Poviete si, že nijak závratné hodnoty? Auto však váži len necelú tonu a vďaka tomu to s ním dokáže na križovatke poriadne zatočiť. Mimo zápchy sa mi s týmto motorom podarilo namerať po prejdení cca 25 kilometrov mestom spotrebu 4,4 litra, v rannej špičke okolo 5,5 litra a na diaľnici (130 km/h) to bolo 6,3 litra na 100 km. Pri diaľnici sa musím ešte pristaviť. Pri predpisovej rýchlosti 130 km/h točil motor približne 3700 ot/m. Je však veľmi dobre odhlučnený a aj napriek vysokým otáčkam je počuť viac obtekajúci vzduch, ako samotný motor. Diaľničný presun je preto absolútne bezproblémový. Ak sa však za hranice mesta neplánujete pozrieť, bude vám stačiť aj základný 3-valcový motor 1.0i s výkonom 49 kW, resp. 67 koní. K obom motorizáciám si viete pre ešte väčší komfort zvoliť 5-stupňovú automatizovanú prevodovku.
7.jpg
Podvozok je vo všetkých výbavách totožný – vpredu McPherson so stabilizátorom a vzadu jednoduchá náprava spriahnutá s torznou tyčou. V nižších rýchlostiach tlmí podvozok nerovnosti výborne. Pri vyššom tempe je už ale cítiť tvrdšie naladenie zadnej nápravy a pri prejazde nerovnosťami som registroval jemné odskoky. Celkovo je však stabilný a vozidlu nerobil problém ani bočný vietor na diaľnici.
8.jpg
Teraz rozmýšľam, ako by som to asi celé zhrnul. Novej i10 by som dal bez pardonu 8,5 bodov z 10. Naozaj nechápem, prečo nie je takýchto áut v meste viac. Perfektná manévrovateľnosť v mestských uličkách, väčšie možnosti pohodlného parkovania, minimálne náklady. A že sa s SUVčkom dostanete na obrubník? Načo, keď s malým mestským autom naň liezť nemusíte a aj tak nebudete nikomu zavadzať. Rozmýšľate? Poďme si teda povedať, koľko si za toto žihadielko Hyundai vypýta.
9.jpg
Cena testovaného vozidla so všetkými príplatkami je 16 270 EUR – výbava Style, Style pack, Smart pack, integrovaná navigácia, metalíza, dvojfarebné prevedenie, exteriérové doplnky atď. Je to však viac-menej nabité predvádzacie vozidlo, a ak sa vám zdá cena vysoká, viete si poradiť. Ja osobne by som volil výbavu Comfort s príplatkami Dizajn a Comfort pack, 8-palcovým rádiom s možnosťou zrkadlenia a nádhernú farbu Aqua Turquoise. Po akčnom bonuse by som sa teda dostal na cenu 12 830 EUR. A to už je v porovnaní s konkurenčnými Citroen C1 či Toyota Aygo pekný údaj. Čo poviete?

PLUSY
+ svieži dizajn
+ vnútorný priestor
+ hodnotne pôsobiaci interiér
+ spracovanie
+ motor 1.2i
+ odhlučnenie
+ perfektné riešenie do mesta

MÍNUSY
- lakťová opierka
- nemožnosť nastaviť intenzitu osvetlenia
- plato v kufri (nezatvára sa spolu s kufrovými dverami)
- tvrdšia zadná náprava

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ INFORMÁCIE
Motor: 1,2i - 62 kW/ 84 k, max. kr. moment 118 Nm
Prevodovka: manuálna 5-stupňová

Celková dĺžka (mm): 3670
Celková šírka (mm): 1680
Celková výška (mm): 1480
Rázvor (mm): 2425
Minimálna svetlá výška (mm): 149
Objem batož. priestoru (l): 252/1050


Foto: Tomáš Hajzer
Prílohy
12.jpg
11.jpg
10.jpg
Nežiadajte ma prosím o pomoc cez súkromnú správu. Ďakujem.