Strana 1 z 1

Test Hyundai Kona Hybrid

Napísané: 21. Júla 2020, 22:13
od používateľa Admin
Hyundai Kona je už v tejto dobe dobre známy mestský crossover, ktorý má pomerne silné zastúpenie aj v našom klube. Pri predstavení modelu v roku 2017, prišla Kona so spaľovacími motormi, o rok neskôr pribudla elektrická verzia Kona Electric. Najnovším prírastkom je hybridná verzia, ktorú nám predstavili minulý rok v lete. Práve hybridnú verziu sme si mohli vďaka Hyundai Slovensko vyskúšať, a tak vám môžeme sprostredkovať zopár informácii. Čím na nás Kona Hybrid zapôsobila, a naopak čo sme jej museli vytknúť?
_MG_8984.jpg
Na začiatok by sme chceli podotknúť, že sme doposiaľ nejazdili na žiadnom vozidle s pohonom hybrid alebo plug-in hybrid. Bol to pre nás absolútne prvý kontakt s týmto typom pohonu. Pred samotným testovaním sme si naštudovali zopár poznatkov a plní zvedavosti sadli za volant. Za víkend sme na Kona Hybrid odjazdili približne 1400 km.
_MG_8946.jpg
Po usadení za volant nás na prvý pohľad zarazilo, že sa na prístrojovom štíte nenachádza otáčkomer, ale len akýsi ukazovateľ využívania pohonnej sústavy – dobíjanie akumulátora a využívanie motora, resp. elektromotora. Na farebnom 4,2 palcovom displeji medzi budíkmi sme si mohli zobraziť všetky informácie, ktoré nás v danej chvíli zaujímali. Najčastejšie sme však jazdili so zobrazeným tokom energie. Jeho podrobnejšie zobrazenie sa dalo navoliť aj na novom 10,25 palcovom displeji infotainmentu, kde to pôsobilo naozaj interaktívne. Vďaka tomu sme sa vždy snažili využiť čo najefektívnejšie práve elektrickú časť hybridného pohonu.
_MG_8917.jpg
Kone Hybrid totižto elektromotor nepomáha len pri rozjazdoch, či vo vyšších tempách hybridným režimom. Ak máte batériu s kapacitou 1,56 kWh dostatočne nabitú, dokáže jazdiť výhradne v elektrickom režime. Vodič to síce nemá úplne vo svojej moci, stará sa o to riadiaca jednotka. Pri správnej práci s plynovým pedálom však dokážete prejsť slušnú vzdialenosť bez toho, aby sa naštartoval benzínový štvorvalec.
_MG_9228-Edit.jpg
Práve v tom spočíva výhoda hybridného pohonu v meste. V plynulej mestskej premávke sme zaznamenali spotrebu neuveriteľných 3,4 l/ 100 km, resp. 4,5 l/ 100 km, keď sme vybehli aj na okresky. Samozrejme, pri bežnej prevádzke s hustejšou dopravou sme si už nemohli dovoliť experimentovať a riešiť prioritne spotrebu. Vtedy sa spotreba vyštverala na rovných 5 l/ 100 km. Aj napriek tomu, že je objem palivovej nádrže len 38 litrov, dokázali sme na jedno natankovanie prejsť cca 700 km.
_MG_9007-Edit.jpg
Výhoda hybridného pohonu sa vytráca pri vstupe na diaľnicu takmer okamžite. Pri diaľničných tempách sme namerali spotrebu 7,2 l/ 100 km. Ku cti hybridnej Kony ale patrí to, že viezla 4 dospelé osoby (áno, zahrali sme si tetris a pomestili sme sa) s výbavou v kufri a so zapnutou klimatizáciou. Batožinový priestor má objem 361 litrov, resp. 1143 pri sklopených zadných sedadlách. Pri predchádzaní sme sa cítili komfortnejšie, keď sme prepli režim z Eco na Sport. Vtedy si 6-stupňová prevodovka podradila a celý manéver bol o čosi rýchlejší. Keďže je však Kona smerovaná viac-menej do mesta, zazlievať jej diaľničnú spotrebu a slabú dynamiku by nebolo príliš fér. Na výlet či dovolenku posádku určite odvezie pohodlne a bezpečne aj mimo mesto. Z nášho pohľadu je to na diaľnici porovnateľné s motorizáciou 1.6 GDi s výkonom 132 koní, ktorú poznáme z modelu Tucson.
_MG_9124-2.jpg
O komfort na cestách sa stará výborne vyladený podvozok. V zákrutách drží Kona výborne stabilitu, a aj napriek vyššej svetlej výške 17 cm, nemá tendenciu nakláňať sa do strán. Vo výbave Style dostanete 18-palcové disky s nádherným špecifickým dizajnom, ktoré sa k tomuto autu naozaj hodia. V prípade, že by sa ale niekto bál väčších kolies, v základe sú aj menšie 16-palcové.
_MG_8969.jpg
Hyundai Kona Hybrid začína na cene 23 490 EUR. Cena nami testovaného modelu sa vďaka výbave Style a niektorým príplatkom vyšplhala na niečo málo cez 29 000 EUR. Medzi príplatkami boli napríklad Techno Pack či audiosystém KRELL. Špeciálne týchto 8 reproduktorov KRELL vrátane zosilňovača sme si užívali naprieč celým testom. Ako posádka sme vďaka tomu príliš nevnímali slabšie odhlučnenie od kolies a užívali sme si tak každý kilometer jazdy s kvalitnou hudbou v ušiach.
_MG_9218.jpg
Palubnej doske dominuje naozaj perfektný displej infotainmentu. Má krásnu grafiku, slušné rozlíšenie, odozvu a je veľmi dobre čitateľný aj na priamom slnku. Osobne sa nám najviac páčilo zobrazenie v troch dlaždiciach, na ktorých sme mali dostupné presne tie informácie, ktoré sme práve v danej chvíli potrebovali.
_MG_9213.jpg
Výborný dojem z fungovania infotainmentu nám však pokazila parkovacia kamera. Jej zobrazenie bolo nedostatočné a pri pohybe sa dokonca dostavilo nepríjemne sekanie obrazu. Pri parkovaní musíme ale spomenúť aj užitočný asistent, ktorý sa skrýva pod skratkou RCCW, ktorý je obsiahnutý v spomínanom balíčku Techno Pack. Ten vás upozorní na vozidlá blížiace sa v priečnom smere pri cúvaní. Super vec. Na diaľnici vám zase pomôže adaptívny tempomat s funkciou „auto stop štart“, držanie v jazdných pruhoch či systém monitorovania mŕtveho uhla BCW. Na čo sme sa pred testom vyslovene tešili bol Head-up displej. Je príjemné vidieť všetky potrebné údaje v zornom poli vodiča. Keďže sa ale zobrazenie v Kone nepremieta priamo na čelné okno, periférne nám prekážali okraje zobrazovacieho štítu. Preto sme HUD po pár kilometroch zasunuli a nepoužívali.
_MG_8926-Edit-2.jpg
Hyundai Kona Hybrid dokáže byť skvelým autom pre človeka, ktorý vie čo od auta chce. Hybridný pohon, kompaktné rozmery, svieži dizajn, jazdné vlastnosti a komfort ukrytý v širokom spektre asistentov. To všetko prevýši drobné nedostatky, s ktorými sme sa v našom teste stretli. Môžme teda skonštatovať, že Hyundai Kona Hybrid nás milo prekvapila a na poli crossoverov má naozaj čo ponúknuť.


PLUSY
+ atraktívny dizajn
+ kvalitne spracovaný a praktický interiér
+ infotainment (displej + KRELL audio)
+ 6-stupňová automatická prevodovka
+ mestská spotreba
+ sedadlá
+ 8-ročná záruka na batériu

MÍNUSY
- Slabé odhlučnenie
- HUD
- Parkovacia kamera
- Menší batožinový priestor
- Chýbajúca rezerva

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ INFORMÁCIE
Celkový výkon hybridného systému: 104 kW/ 141 k
Motor: 1,6 GDi - 77 kW/ 105 k, max. kr. moment 147 Nm
Elektromotor: 33 kW/ 44 k, max. kr. moment 170 Nm
Batéria: 1,56 kWh
Prevodovka: automatická 6-stupňová

Celková dĺžka (mm): 4165
Celková šírka (mm): 1800
Celková výška (mm): 1565
Rázvor (mm): 2600
Minimálna svetlá výška (mm): 170
Objem batož. priestoru (l): 361/1143

Foto: Tomáš Hajzer