Posledný mohykán?

Skúsenosti, recenzie a náš pohľad na rôzne modely značky Hyundai.
Používateľov profilový obrázok
Admin
Site Admin
Príspevky: 279
Dátum registrácie: 16. Októbra 2019, 23:59
Answers: 1
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Posledný mohykán?

Príspevok od používateľa Admin » 8. Januára 2024, 23:56

Obrázok
Ak máte početnejšiu rodinu, možnosti pri výbere vhodného auta nie sú príliš široké. Do portfólia nám však, vďaka slovenskému importérovi značky Hyundai, pribudol aj model Staria. Hyundai Staria ponúka 7, resp. 9 plnohodnotných miest na sedenie zabalených do naozaj futuristického dizajnu.
3.jpg
Poviem vám, dizajn je zrejme najkontroverznejšia vec na celej Starii. Na internete je terčom búrlivých diskusií medzi zastáncami a odporcami tohoto dizajnového jazyka "inside-out". Ten má, mimochodom, na starosti Joon Seo. Mnoho ľudí píše, že Staria je nechutná. S tým si však dovolím nesúhlasiť. Keď som počas testovania parkoval s autom pred domom, ľudia sa pri aute často zastavovali a obzerali si ho. A nie málo! Pri škaredom aute sa človek nezastaví a nevenuje mu svoj čas. Alebo sa mýlim? Áno, nemusí to byť váš šálok kávy, avšak zaujať vás môže. Veď posúďte sami.
6.jpg
Hyundai Staria prišla na svetlo sveta v druhej polovici roku 2021. Na slovenský trh však až v roku 2023 a aj to len v určitom množstve, kvôli prísným emisným kvótam. Preto má pod kapotou staršiu verziu preplňovaného 2.2-litrového naftového agregátu a 8-stupňovú automatickú hydromeničovú prevodovku. To ale vôbec neprekáža. Auto je vyladené s motorom a prevodovkou slušne. Ponúka presne to, čo by ste od MPV v rozmeroch menšej dodávky, očakávali. Vďaka výkonu 130 kW a krútiacemu momentu 430 Nm sa dostanete z 0 na 100 km/h za približne 13,5 sekundy. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8,9 l na 100 km. Ja som mal počas týždňového testu, za cca 750 km, kombinovanú spotrebu na úrovni 11,3 l na 100 km. Je to trochu vyššie číslo, no je v tom aj, okrem krátkych prejazdov a naštartovanému motoru počas fotenia, cca 250 km diaľnic s plným obsadením, batožinou a tempom nad 130 km/h. V meste som sa vedel zmestiť pod 8 litrov a medzi mesto pod 9 litrov na 100 km. Pri takto veľkom a ťažkom aute (cca 2400 kg) to považujem sa super výsledok.
8.jpg
Slovenský importér nám vyskladal 2 stupne výbavy - Luxury a Premium. Obe sú v štandarde s 2,2-litrovým naftovým motorom, 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Htrac a kopou komfortnej výbavy a jazdných asistentov. Výbava Luxury disponuje 7 miestami na sedenie, výbava Premium ich má 9. Luxury je to najluxusnejšie, čo môžete v Starii na slovenskom trhu dostať. Paradoxne, aj napriek tomu, že má len 7 miest na sedenie, v porovnaní s 9-miestnou Premium, má menší batožinový priestor. To je to, čo ľudia Starii často vyčítajú. Nemožnosť jednoduchej demontáže zadného radu sedadiel uberá Starii na praktickosti. So 7-miestnou Luxury sa pohodlne zbalia siedmi ľudia na víkend. Na dlhšiu dovolenku sa však bez strešného nosiča nezaobídu.
23.jpg
Interiér oboch výbav je spracovaný kvalitne. Aj keď by som určite prijal viac mäkčených materiálov aspoň v okolí vodiča. Testované vozidlo malo najazdených cca 12 000 km a prešlo rukami niekoľkých redakcií. I keď sú použité tvrdšie plasty, nevyskytovalo sa tu počas jazdy žiadne vŕzganie či iné rušívé zvuky. Kožené čalúnenie sedadiel je samozrejmosťou v oboch výbavach. Luxury má v druhej rade extrémne pohodlné relaxačné sedadlá. V interiéri nájdeme množstvo USB zásuviek takže nabíjanie tabletov a telefónov nebude problém pre žiadneho pasažiera. V Luxury nájdeme aj decentné ambientné podsvietenie. Na palube sa už v základe nachádza kamera, ktorá monitoruje priestor v 2. a 3. rade sedadiel. Viete si tak na ceste odsledovať z miesta vodiča, čo robia vaši pasažieri a viete s nimi komunikovať. Ak však chcete hlasovo komunikovať cez mikrofóny a reproduktory na palube, zastaví to prehrávanie médii. Z môjho pohľadu je to škoda, stačilo by len akési potlačenie hlasitosti.
13.jpg
Čo k tomu viac dodať? Staria je veľké rodinné (firemné) MPV, ktoré ponúka už v základe veľké množstvo užitočnej výbavy. Dizajn je kontroverzný, ale zákazníka si nájde. Veď takmer všetky kusy, ktoré boli na Slovensku dostupné sú už predané. To hovorí samé za seba. Sám som so Stariou absolvoval víkendový výlet do Čiech, kde sme sa pohodlne odviezli 7 ľudia s malou batožinou. Ak by som mal pre takéto auto využitie, určite by voľba padla práve na Stariu. Jedinú výtku môžem mať na slabšiu dynamiku a menšiu variabilitu v porovnaní s konkurenciou. Malý kufor z luxusnejšie vybavenej Starie a nemožnosť vybrať zadný rad sedadiel je väčšie mínus, na inak úžasnom aute.
42.jpg
PLUSY
+ poctivé rodinné auto
+ bohatá výbava v základe
+ množstvo bezpečnostných asistentov
+ výhľad z miesta vodiča
+ 75 l nádrž

MÍNUSY
- tvrdé plasty v interiéri
- malý kufor vo verzii Luxury

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ INFORMÁCIE
Motor: 2,2 CRDi - 130 kW/ 177 k, max. kr. moment 430 Nm
Prevodovka: 8-stupňová automatická s hydrodynamickým meničom

Celková dĺžka (mm): 5 253
Celková šírka (mm): 1 997
Celková výška (mm): 1 990
Rázvor (mm): 3 273
Minimálna svetlá výška (mm): 186
Objem batož. priestoru (l): 831/1 303 (verzia Premium)



Základná cena: 53 490 EUR
Testovaný model: 53 490 EUR (PREMIUM - Žltá) a 58 490 EUR (LUXURY - Biela)


Foto:
Erik Čarný
Prílohy
20_z (25).jpg
20_z (24).jpg
20_z (23).jpg
20_z (22).jpg
20_z (21).jpg
20_z (20).jpg
20_z (19).jpg
20_z (18).jpg
20_z (17).jpg
20_z (16).jpg
20_z (15).jpg
20_z (14).jpg
20_z (13).jpg
20_z (12).jpg
20_z (11).jpg
20_z (10).jpg
20_z (9).jpg
20_z (8).jpg
20_z (7).jpg
20_z (6).jpg
20_z (5).jpg
20_z (4).jpg
20_z (3).jpg
20_z (2).jpg
20_z (1).jpg
41.jpg
40.jpg
39.jpg
38.jpg
37.jpg
36.jpg
35.jpg
34.jpg
33.jpg
32.jpg
31.jpg
30.jpg
29.jpg
28.jpg
27.jpg
26.jpg
25.jpg
24.jpg
22.jpg
21.jpg
20.jpg
19.jpg
18.jpg
17.jpg
16.jpg
15.jpg
14.jpg
12.jpg
11.jpg
10.jpg
9.jpg
7.jpg
5.jpg
4.jpg
2.jpg
1.jpg
Nežiadajte ma prosím o pomoc cez súkromnú správu. Ďakujem.

Návrat na "Testy"