Strana 1 z 1

Bayon s jedinečným dizajnom mieri na slovenského zákazníka

Napísané: 13. Júla 2021, 16:41
od používateľa Admin
foto-4.jpg
Nedávno sme sa mohli, vďaka Hyundai Slovensko, zúčastniť dynamickej prezentácie úplne nového modelu, ktorý zamieril na slovenský, resp. európsky trh. Aj keď sa už pár týždňov na Slovensku predáva, dostali sme takto možnosť nazbierať rôzne informácie, ktoré si neskôr overíme, dúfam, aj v týždňovej ochutnávke Hyundaiu Bayon.
foto-13.jpg
Bayon má za hlavnú úlohu vyplniť priestor medzi modelmi i20 a Kona. Mohli by sme ho považovať za duchovného nástupcu ukončeného modelu Hyundai ix20, ktorý si obľúbila najmä staršia klientela. Na týchto zákazníkov cieli teda aj samotný Bayon. Tomu je prispôsobená výbava, ktorá je už v samotnom základe celkom bohatá s pokročilými bezpečnostnými prvkami. Za spomenutie stojí systém autonómneho núdzového brzdenia s detekciou nielen vozidiel ale aj chodcov a cyklistov. Základná farba bez príplatku je metalická Elemental Brass. Zákazníkov si však Bayon nájde v každej vekovej kategórii nakoľko má naozaj svieži dizajn.
foto-11.jpg
Hlavnými prvkami nového mestského crossoveru sú variabilita, jednoduchosť a veľmi žiadaný atmosférický 4-valcový motor. V neposlednom rade aj cena, ktorá začína na 14 490 EUR. Tento model obíde populárny N Line packet a rovnako sa neuvažuje ani nad N verziou či pohonom všetkých štyroch kolies. To len tak mimochodom.
foto-26.jpg
Na krátku prvú jazdu sme mali k dispozícii Bayon s motorom 1.0 T-GDi MHEV (88 kW/ 120 k), spriahnutý s automatickou prevodovkou 7DCT, vo výbave Style. Ako prvé nás pri jazde zaujalo vynikajúce odhlučnenie motora, ktorý bol veľmi dobre kultivovaný. 120 koní dokáže hýbať s približne 1200 kilogramov ťažkým Bayonom naozaj slušne. Zdalo sa nám, že automatická dvoj-spojková prevodovka v režime Eco, citeľne podtáčala motor. V ostatných režimoch sa toto vytráca, avšak vodič príde o funkciu plachtenia, ktoré dokáže počas jazdy ušetriť palivo, a odrazí sa to teda na vyššej spotrebe. O tej však písať nebudeme nakoľko išlo zatiaľ len o krátke zoznámenie sa s modelom. Jazda Bayonom je veľmi príjemná a podvozok je, aj napriek jednoduchej zadnej náprave, nastavený veľmi dobre. Pohodlie a komfort sme mali aj na 17-palcových dizajnových diskoch. K pohodliu sa podpísali aj pohodlné, mäkké sedadlá s vysokým bočným vedením. Čo sa musí Bayonu nechať je vnútorný priestor, ktorý je na danú kategóriu naozaj slušný. Náš fotograf má 185 cm a bez problémov si sadol sám za seba, kde mu zostávala ešte malá rezerva na kolená. Rovnako slušný je aj objem batožinového priestoru. Vo verzii s mild-hybridom ponúka základných 334 litrov. Interiér je jednoduchý a prevládajú v ňom plasty. Je spoločný s modelom i20, ktorý sme testovali nedávno. Vítame USB vstup pre zadných pasažierov a možnosť vyhrievania sedadiel aj pre zadných pasažierov. Škoda, že sa dozadu neušli výduchy klimatizácie.
foto-31.jpg
To by bolo z nášho krátkeho zoznámenia asi všetko. Podrobnejšie sa naň pozrieme a popíšeme snáď čoskoro. Napíšeme si viac o motorizáciách, výbavách, zaujímavých prvkoch exteriéru či interiéru a pridáme poznatky z testovania. Za spomenutie ešte stojí snáď to, že za prvé týždne predaja si cestu k Bayonu našlo už niečo cez 20 zákazníkov. Dvaja z nich sa už svojimi novými autíčkami pochválili aj v našom klube. Nájdete sa?
foto-24.jpg
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ INFORMÁCIE
Motor: 1,0 T-GDi - 88 kW/ 120 k, max. kr. moment 200 Nm
Prevodovka: 7-stupňová dvojspojková automatická

Celková dĺžka (mm): 4180
Celková šírka (mm): 1775
Celková výška (mm): 1490
Rázvor (mm): 2580
Minimálna svetlá výška (mm): 165
Objem batož. priestoru (l): 334/1205



Základná cena: 14 490 EUR
Testovaný model: 24 930 EUR (Style, 7DCT, Safety Pack+, Style Pack, príplatkový lak)


Foto: Tomáš Hajzer