Malé veľké auto. To je Hyundai i20.

Skúsenosti, recenzie a náš pohľad na rôzne modely značky Hyundai.
Používateľov profilový obrázok
Admin
Site Admin
Príspevky: 279
Dátum registrácie: 16. Októbra 2019, 23:59
Answers: 1
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Malé veľké auto. To je Hyundai i20.

Príspevok od používateľa Admin » 3. Júla 2021, 17:41

foto-1.jpg
Hoci sme mali mať pôvodne na naše testovanie zapožičaný nový Hyundai SantaFe Hybrid, v pondelok minulého týždňa sme si prevzali o málinko menšie autíčko – Hyundai i20. Čakalo nás teda testovanie malého auta, ktoré však už nie je také malé, ako kedysi. O tom sa človek utvrdí hneď, ako si pozrie papierové rozmery auta, alebo si reálne sadne do vzdušného a priestorovo dobre riešeného mestského autíčka. Poďme si teda priblížiť všetky naše dojmy a pocity.
foto-2.jpg
Ak nahliadneme do tabuľky, zistíme, že ide o jedno z najväčších áut vo svojej kategórii. Medzigeneračne i20 narástla vo všetkých smeroch. Jediné zmenšenie sa týka výšky vozidla, ktorá je voči predošlej generácii o približne 2,5 centimetra menšia. Ide pravdepodobne o dôsledok atraktívneho, ostro ladeného celkového dizajnu auta. Na vnútornom priestore to však naozaj nie je poznať. Keď sme pri dizajne, ten sa podľa nášho skromného názoru naozaj podaril. Ostré hrany, veľká predná maska, zadný difúzor a veľké zadné svetlá prepojené odrazkou. Dizajnéri elegantne zapracovali dokonca aj taký detail, akým je otváranie veka nádrže. Na nás pôsobí nový Hyundai i20 naozaj sviežim a dravým dojmom. Pri mestskom boji o každé voľné parkovacie miesto sa to môže hodiť. Jedno negatívum spojené s dizajnom by sme napriek tomu mali. Pri takto ostro zvažujúcej sa prednej kapote môže byť niekedy ťažšie odhadnúť, kde končí. To by mohli jednoducho vyriešiť predné parkovacie senzory. Tie sme však v testovanej výbave, Family, nemali.
foto-3.jpg
Interiér už taký dravý nie je. Nesie sa v zmysle jednoduchosti a uhladenosti. A to je len dobre. Všetko má svoje miesto, presne tam, kde by to bežný užívateľ hľadal. Čo na prvý pohľad, a neskôr aj na druhý, môže kaziť dojem sú plasty. Tie sú doslova všade. Všade kde sa pozriete a čoho sa dotknete je žiaľ tvrdé. Áno, haniť malé mestské auto danej cenovej kategórie za použitie tvrdých plastov v interiéri nie je fér. No rovnako nie je fér, ak nemá vodič či spolujazdec mäkčenú plochu na výplni dverí, kam si môže pohodlne položiť ruku či oprieť lakeť. Minimálne tam by sme mäkčený povrch očakávali, rovnako ako je to v najvyššej výbave Style. Najmä pri dlhších jazdách to môže kaziť celkový komfort. Škoda. Interiér je však poskladaný aj napriek lacným plastom kvalitne. Všetko pekne lícuje a nič nevydáva nežiadúce pazvuky. Od výbavy Family nájdete na palube digitálny prístrojový štít, tzv. Supervision o veľkosti 10,25 palca. Ten bol kombinovaný s 8 palcovým displejom infotainmentu, ktorý síce nemal navigáciu, no podporoval bezdrôtové CarPlay a Android Auto. Na mestské auto je to naozaj výborné riešenie. Žiaľ bezdrôtový CarPlay sme si nemohli plnohodnotne užiť a nepodarilo sa nám zistiť, či bol problém v telefóne alebo v samotnom rádiu. Na palube je 6 reproduktorov a v zadnej časti auta kvalitná cúvacia kamera s parkovacími senzormi. Potešila nás výkonná automatická klimatizácia s funkciou odhmlievania čelného okna s pekne spracovaným ovládačom. Nesmierne pohodlné boli taktiež sedadlá. Aj po dlhšej, približne 250 km dlhej trase, sa v nich sedelo dobre. Rodinný výlet naprieč Slovenskom preto zvládnete bez toho, aby ste z auta vystupovali zničený a polámaný.
foto-4.jpg
Ponuka motorizácií pozostáva zo základného 1.2i s výkonom 62 kW (84 koní) a potom s dvoma preplňovanými 1.0 T-GDi s výkonmi 74 kW (100 koní) resp. 88 kW (120 koní). Ak by ste hľadali silnejšiu i20, musíte siahnuť po Nku, ktoré má 1.6 T-GDi s výkonom 150 kW (204 koní). O tom si však, veríme, povieme neskôr. Spomínané preplňované motorizácie je možné spriahnuť aj so 7 stupňovou automatickou prevodovkou. Silnejší motor je automaticky dodávaný s technológiou MHEv, teda mild-hybrid. My sme testovali slabší preplňovaný 3-valec 1.0 T-GDi s výkonom 74 kW a 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Ten pôsobil v tomto autíčku veľmi dobre. Výkon bol dostatočný a spotreba priam vynikajúca. Mimo zápchy sme v meste dokázali jazdiť za 4,2 – 4,6 litra a pri simulovaných častých státiach a častejšom vypínaní/štartovaní motora sme sa dostali na 6,5 litra. Medzimesto sme jazdili za 5 litrov a pri diaľničných 130 km/h si trojvalček vypýtal 5,8 litra. Celkovo sme boli teda so spotrebou spokojní. A najmä pri pohľade na to, akú príjemnú dynamiku tento motor ponúka. Je dobre odhlučnený a jeho surovší trojvalcový prejav viete spozorovať len pri vytáčaní motora do vyšších otáčok. Naozaj veľmi vydarené!
foto-5.jpg
Spomínaná výbava Family stojí na 16 palcových zliatinových diskoch. Dizajn veľmi pekný a stále dostatok pneumatiky na to, aby podvozok ukážkovo žehlil prípadné nerovnosti a nekvalitný asfalt. Nový Hyundai i20 má jednoduchú zadnú nápravu a preto je niekedy väčšiu nerovnosť v aute počuť. Zrejme od samotnej nápravy alebo už od kufra či zadného pláta. Za nás, aj napriek tomu, veľmi príjemné nastavenie podvozka doplnené s presným radením. V meste ideálne, no zaostávať nebudete ani na diaľnici.
foto-7.jpg
Celkovo je nový Hyundai i20 veľmi podarený počin, ktorému predpovedáme minimálne rovnaké predajné úspechy, ako jeho predošlej generácii. Slovenský importér nastavil najobľúbenejšiu výbavu zákazníkom veľmi dobre a za investované peniaze dostane každý obrovský kus malého auta. Digitálny prístrojový štít, rádio s podporou CarPlay/Android Auto, automatickú klimatizáciu, zadnú parkovaciu kameru a senzory, kožený volant, tempomat a iné. Nami testovaný kúsok stál 15 480 EUR. My by sme radšej oželeli lak v hodnote 490 EUR a priplatili si 900 EUR za LEDkové predné a zadné svetlomety. Tie halogénové boli žiaľ veľmi slabučké. Ak hľadáte mestské auto pre jednotlivca, študenta či mladú rodinu, Hyundai i20 by nemal chýbať vo vašom hľadáčiku.
foto-8.jpg


PLUSY
+ dobre vyskladaná výbava Family
+ 1.0 T-GDi – svižnosť/spotreba
+ pohodlné sedadlá
+ vnútorný priestor
+ bezdrôtový CarPlay/AndroidAuto
+ rezervné koleso
+ batožinový priestor

MÍNUSY
- slabé svetlá
- vibrujúce vnútorné spätné zrkadlo
- tvrdé plasty v interiéri

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ INFORMÁCIE
Motor: 1,0 T-GDi - 74 kW/ 100 k, max. kr. moment 172 Nm
Prevodovka: manuálna 6-stupňová

Celková dĺžka (mm): 4040
Celková šírka (mm): 1775
Celková výška (mm): 1450
Rázvor (mm): 2580
Minimálna svetlá výška (mm): 140
Objem batož. priestoru (l): 352/1165



Základná cena: 10490 EUR
Testovaný model: 15480 EUR (Family, metalický lak, Winter Pack)


Foto: Tomáš Hajzer
Prílohy
foto-39.jpg
foto-37.jpg
foto-35.jpg
foto-34.jpg
foto-33.jpg
foto-31.jpg
foto-30.jpg
foto-28.jpg
foto-27.jpg
foto-26.jpg
foto-23.jpg
foto-22.jpg
foto-21.jpg
foto-17.jpg
foto-16.jpg
foto-15.jpg
foto-14.jpg
foto-13.jpg
foto-11.jpg
foto-10.jpg
foto-9.jpg
Nežiadajte ma prosím o pomoc cez súkromnú správu. Ďakujem.

Návrat na "Testy"