Splnil nový Hyundai i30 1.5 TGDi N Line+ očakávania?

Skúsenosti, recenzie a náš pohľad na rôzne modely značky Hyundai.
Používateľov profilový obrázok
Admin
Site Admin
Príspevky: 279
Dátum registrácie: 16. Októbra 2019, 23:59
Answers: 1
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Splnil nový Hyundai i30 1.5 TGDi N Line+ očakávania?

Príspevok od používateľa Admin » 14. Novembra 2020, 15:41

1.jpg
Nie je to tak dávno, čo ste na našej klubovej stránke hlasovali za to, ktorý faceliftový Hyundai i30 dostaneme na test. Vaša voľba padla jasne na Hyundai i30 Fastback N Line+, 1.5 TGDi 48V s inteligentnou manuálnou prevodovkou. Z celkových 273 hlasov pripadlo 191 práve na horeuvedený Fastback N Line+. Týždeň sme sa teda vozili, zisťovali a v neposlednom rade porovnávali s predfaceliftovým modelom. Bol to zaujímavý týždeň strávený so zaujímavými ľuďmi, keďže sme chceli vedieť názor aj ostatných majiteľov predošlých N Line-ov. V pondelok sme si prevzali nablýskané vozidlo v parádnej farbe Shadow Grey a vyrazili na cesty.
2.jpg
Poďme si najskôr povedať niečo o jeho zovňajšku. Ak sa na nový Fastback pozeráme spredu tak je zjavné, že ide o faceliftový model. Predné full LED svetlomety dostali novú grafiku, ktorá vyzerá perfektne. Denné svietenie už nie je delené, ale je zakomponované priamo do hlavného svetlometu v tvare písmena V. Vo vrchnej časti sa LED diódy starajú o stretávacie svetlo, v spodnej časti o to diaľkové. Okrem svetiel na seba púta pozornosť aj nová predná maska. Je väčšia, širšia a pôsobí podstatne športovejšie, ako tomu bolo doteraz. Dokonca sa do nej, po vzore veľkého brata N, presunulo aj logo N Line. Povedali by sme, že spredu to auto jednoducho dospelo. Pozorné oko si všimne aj nové 18-palcové disky z ľahkých zliatin. Tie však majú, podľa nás, nudný dizajn a ničím nevynikajú. Čo zamrzí je fakt, že zadnej časti nového Fastbacku sa vyhli akékoľvek zmeny. Zozadu nie je šanca jednoznačne určiť či sa jedná o verziu pred faceliftom, alebo o tú po. Je to škoda, keďže pri verzii Hatchback aj Combi prišlo ku zmene ako zadného nárazníka, tak aj grafiky zadných LED svetiel.
3.jpg
Zmeny sa však našťastie nevyhli interiéru. Najviac našu pozornosť upútal stredový displej infotainmentu, ktorý narástol v najvyššej výbave z 8 na 10,25 palcov. Jeho veľkosť je už hraničná – niekomu sa môže zdať príliš veľký, niekomu bude vyhovovať tak-akurát. My, ako v každom novom modeli od Hyundai, musíme tento displej opäť raz pochváliť. Má nádhernú grafiku s jemným rozlíšením a rýchlou odozvou na dotyk. Novinkou pre nás bolo to, že sa doň presunuli nastavenia vozidla, jeho asistentov a komfortných funkcií. Nastavenie citlivosti antikolízneho systému či inteligentné funkcie klimatizácie je teda potrebné riešiť už len cez tento displej. Nastavenie cez palubný počítač na budíkoch sa vytratilo. Nám sa s tým za týždeň nepodarilo stotožniť, ale verím, že pri dlhšom užívaní by sme si zvykli a nijak by sme sa nad touto zmenou nepozastavovali.
4.jpg
Ďalšou väčšou zmenou je nový prístrojový štít pred vodičom. Nie je síce plne digitálny, avšak dostal farebný 7-palcový displej, rovnako ako v aktuálnom Santa Fe, ktorý je kombinovaný s analógovým otáčkomerom a ukazovateľmi paliva a teploty chladiacej kvapaliny. Jediné, čo sa nám tak úplne nepozdávalo bol otáčkomer, ktorý pôsobí trochu neprehľadne. Podsvietenie budíkov sa mení v závislosti od nastaveného jazdného režimu. Zelený Eco, modrý Normal a červený Sport. Milý detail je aj zobrazenie rýchlosti pri jednotlivých režimoch. Pri Eco boli vyfarbené len rýchlosti ±20 km/h od tej aktuálnej, pri Normal boli vyfarbené všetky a pri režime Sport od 0 km/h po tú aktuálnu.
5.jpg
Výduchy ventilácie dostali pekný chrómový dekor, ktorý síce dodáva šmrnc aj takej banalite akou sú mriežky výduchov, avšak pochybujeme o ich praktickej stránke. Napríklad môže nastať problém pri osadzovaní osviežovača vzduchu. Keď sa ho tam aj cez hrubší dekor podarí osadiť, je dosť pravdepodobné, že sa práve tento chrómový doplnok poškriabe. Odporúčame preto voliť iný typ osviežovačov. A nie, stromčeky si prosím po aute nevešajte.
6.jpg
Sedadlá sú tvarovo s najväčšou pravdepodobnosťou rovnaké. Citeľný rozdiel sme si nevšimli. Iný je však ich poťah a krásne červené prešívanie nielen na sedadlách ale aj volante, riadiacej páke a lakťovej opierke. Po novom je vo verzii N Line+ vodičove sedadlo elektricky nastaviteľné s pamäťou. S čím sme boli nemilo prekvapení bol fakt, že sedadlo spolujazdca a zadná lavica pod zaťažením pri jazde vŕzgali. Veríme ale, že to bola len ojedinelá vlastnosť konkrétneho novinárskeho kúsku.
7.jpg
Zmeny na prvý pohľad by sme teda mali. Niečo zásadné sa však udialo pod prednou kapotou. V dobe, kedy automobilky razia cestu nižších emisií toľko spomínaným downsizingom, Hyundai na to ide šalamúnsky. Motor 1.4 TGDi vystriedal väčší, 1.5 TGDi s mild-hybridnou technológiou – 48-voltový elektrický systém. To napomáha znižovať emisie a držať ich tak v medziach čoraz prísnejších emisných noriem. Navyše, tento systém dopuje spaľovací motor pri štartoch a rozbiehaní sa, kedy vie v závislosti od stavu nabitia batérie poskytnúť až 10 kW výkonu. Nový motor má krásnych 118 kW a 253 Nm. Od svojho predchodcu ho napokon delí citeľných 20 konských síl. Okrem nami testovanej 1.5 TGDi je v ponuke benzínový 1.0 TGDi s výkonom 120 koní a krútiacim momentom 172 Nm a naftový 1.6 CRDi s výkonom 136 koní a krútiacim momentom 280 Nm, resp. 320 Nm pri 7-stupňovej automatickej prevodovke. Pri verzii Hatchback a Kombi je k dispozícii aj nová atmosférická 1.5 DPi s dvojitým vstrekovaním paliva a výkonom 110 koní/ 144 Nm. Motor DPi si ale do verzie N Line neviete nakonfigurovať.
8.jpg
V našom Fastbacku bola nová jedna-päťka spriahnutá so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Tá má označenie iMT (Intelligent Manual Transmission) vďaka ktorému vieme, že ide o novú inteligentnú manuálnu prevodovku. Mimochodom, tá bola vyvinutá v Európe. Spojkový pedál je po novom prepojený so spojkou elektronicky. Vďaka tomu je radenie plynulejšie a eliminuje chyby šoférov pri preraďovaní. Inteligencia novej prevodovky spočíva v tom, že vozidlo dokáže po uvoľnení plynového pedála plachtiť s vypnutým motorom a zaradeným prevodovým stupňom. Na krátky úsek tak dokáže šetriť palivo a znižovať emisie CO2. Následne po zošliapnutí plynového, resp. brzdového pedála štartér-generátor naštartuje motor a systém upraví otáčky motora tak, že toto celé nie je takmer pozorovateľné. Nie je na tom nič rušivé a počas nášho jazdenia nám táto novinka absolútne neprekážala. Toto celé však funguje len pri režime Eco. Ten je napokon nastavený, ako východiskový režim pri každom štarte vozidla.
9.jpg
Elektrifikovaný motor funguje naozaj výborne. Štarty sú plynulé a pri rozbiehaní je cítiť aj spomínaný doping od malého elektromotora. Väčšinu jázd v meste sme absolvovali s režimom Eco, pretože nebol dôvod ho v mestskej premávke meniť. Pri našom záverečnom porovnávaní s predchodcom sme však už módy prevetrali všetky. Takmer počas celého testu bol rozdiel v spotrebe paliva medzi 1.4 TGDi a 1.5 TGDi až 1 l/100 km v prospech novinky. Jazdili sme rovnaké trasy, rovnakou rýchlosťou s rovnakými jazdnými režimami. Pri poslednej spoločnej jazde nášho porovnávania – diaľnica Zvolen – Bratislava – sa rozdiel zmenšil, ale stále tu bol. Nový Fastback N Line+ s 1.5 TGDi túto trasu prešiel za 6,6 l/100 km, pričom staršia 1.4 TGDi mala vo finále 7,2 l/100 km pri tachometrových 140 km/h. Toto bolo naozaj príjemné zistenie. Tí, čo máte staršie 1.4 TGDi však nezúfajte, je to skvelý motor. Dostal len zaslúžené vylepšenia.
10.jpg
Aby ste si nemysleli, nejazdili sme len rovno. Napokon, mali sme predsa N Line a ten sa na športového ducha nehrá iba pekným zovňajškom. Samozrejme, nie je to ostré Nko, ale odlišné jazdné vlastnosti voči bežnej i30 a zábava za volantom tu je. Preto sme si urobili výlet na východ našej peknej krajiny, kde sme si užili krásne jesenné počasie na ešte krajších kľukatých cestách – Dobšiná, Železník či Zbojská. Motor, prevodovka, podvozok, riadenie a aj brzdy spolupracujú na jednotku. Jednu výčitku ale smerujeme na podvozok, ktorý sa nám javil mäkší, ako v predfacelifte. Je naozaj komfortný a krásne žehlí nerovnosti, no pri športovejšej jazde sa krčil viac, ako na staršom N Line. O málinko viac je posilnené aj samotné riadenie. Zážitok z jazdy bol však perfektný. Prevodovka má presné dráhy a pri režime Sport máte spätnú väzbu od motora v podobe medziplynu. Áno, čítate dobre. Nový Hyundai i30 N Line má v Sport režime medziplyn. Paráda!
11.jpg
Hyundai zobral dobré auto a urobil ho takmer v každom ohľade o niečo lepším. Aby sme iba nechválili, sú tu aj drobnosti, ktoré nám osobne prekážali. Nové reflektorové LED svetlá sú neprehliadnuteľné, avšak pocitovo svietia slabšie. Nemáme to síce odmerané no zdá sa, že svietivosť nie je taká, ako mali predošlé LED svetlá so šošovkou. Každopádne, je to stále lepšie ako halogénové svetlomety. V kufri už nenájdete rezervné ani dojazdové koleso. Nahradila ho lepiaca sada. Na druhú stranu je však vďaka tomu kufor hlbší a o to využiteľnejší. N Line disky stratili šmrnc a v zadných svetlách stále chýba full LED technológia.
12.jpg
Zhrnuté a podčiarknuté – dávame 8.5 z 10. To auto je tak dobré, že sa nový majiteľ možno niekedy prichytí v situácii, kedy sa ním nechá doslova uniesť. Treba však myslieť na to, že výborné jazdné vlastnosti a odozva na plyn nerobí z tohto auta ostré Nko, a má svoje limity. N Line bude naozaj trhák a Hyundai ním trafil klinček naozaj veľkým kladivom po hlavičke. Gratulujeme.
13.jpg

PLUSY
+ 1.5 TGDi
+ mild hybridná technológia
+ lepšie odhlučnenie
+ lepšie audio
+ konektivita – bezdrôtový CarPlay/AndroidAuto, Blue Link
+ možnosť opcie Safet Pack+
+ dynamika, spotreba a medziplyn

MÍNUSY
- slabšie svetlá
- bez zmeny v zadnej časti vozidla
- chýbajúce rezervné koleso
- nudné disky

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ INFORMÁCIE
Motor: 1,5 TGDi - 118 kW/ 160 k, max. kr. moment 253 Nm
Prevodovka: inteligentná manuálna 6-stupňová (6 iM)

Celková dĺžka (mm): 4455
Celková šírka (mm): 1795
Celková výška (mm): 1425
Rázvor (mm): 2650
Minimálna svetlá výška (mm): 135
Objem batož. priestoru (l): 450/1135


Základná cena (N Line): 18990 EUR
Testovaný model: 24490 EUR (N Line+, lak Shadow Grey, Safety Pack)

BONUS


Foto: Tomáš Hajzer
Prílohy
foto-105.jpg
foto-104.jpg
foto-103.jpg
foto-101.jpg
foto-100.jpg
foto-89.jpg
foto-86.jpg
foto-70.jpg
foto-69.jpg
foto-62.jpg
foto-60.jpg
foto-56.jpg
foto-51.jpg
foto-40.jpg
foto-38.jpg
foto-30.jpg
foto-28.jpg
foto-25.jpg
foto-24.jpg
foto-22.jpg
foto-20.jpg
foto-19.jpg
foto-16.jpg
foto-15.jpg
foto-13.jpg
foto-12.jpg
foto-11.jpg
foto-10.jpg
foto-6.jpg
foto-5.jpg
foto-3.jpg

Návrat na "Testy"