Sensuous Sportiness v podaní Hyundai Tucson NX4

Skúsenosti, recenzie a náš pohľad na rôzne modely značky Hyundai.
Používateľov profilový obrázok
Admin
Site Admin
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 16. Októbra 2019, 23:59
Answers: 1
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Sensuous Sportiness v podaní Hyundai Tucson NX4

Príspevok od používateľa Admin » 28. Marca 2021, 21:05

Spomedzi širokej plejády motorov, ktorými disponuje nový Hyundai Tucson, ste nám v ankete vybrali práve benzínový 1.6 T-GDi Hybrid. Ten sme si vďaka tomu mali možnosť vyskúšať a teraz vám môžeme sprostredkovať náš pohľad na novú generáciu plnú technológií, ale aj kontroverzie.
1.jpg
Azda najväčším dôvodom výmeny názorov medzi ľuďmi je dizajn exteriéru. Doteraz bol Hyundai Tucson viac-menej nenápadný s uhladeným dizajnom, v ktorom bola cítiť nemecká jednoduchosť v podaní Petra Screyera. To všetko sa však v jeho štvrtej generácii mení. Dizajn nového Tucsonu mal pod taktovkou Sangyup Lee a zapadá tak do novej dizajnovej línie Sensuous Sportiness. Priznávame sa, že ani nám sa spočiatku nový Tucson nepáčil. Človek si však na nové veci zvyká a koniec-koncov, keď sme si doň sadli...
2.jpg
Áno, ostré hrany, masívne previsy a široká maska chladiča, ktorá pri vypnutých denných svetlách vyzerá, akoby bola natiahnutá až po kraje nárazníka. Práve predná časť je pre nový Tucson charakteristická. Svetlá Parametric Hidden Lights sú zapracované do prednej masky a svojím tvarom pripomínajú krídla. Práve vďaka tomu je Tucson na ceste jedinečný. Páči sa nám to? Nepáči sa nám to? Párkrát sme si auto obišli a keďže sme si nevedeli hneď odpovedať, nastúpili sme radšej dnu. A práve tam to začalo. Misky váh sa začali nakláňať na stranu Tucsonu a sympatie stúpali. Interiér je dokonalý opak toho, čo dominuje na tvaroch karosérie. V interiéri by ste ostré hrany hľadali len ťažko. Je decentný s jemnými prechodmi medzi jednotlivými panelmi, ktoré sú zakončené zaoblením. Nám sa takto koncipovaný interiér rozhodne páčil. Časti, ktorých sa vodič najčastejšie dotýka boli príjemné, mäkké a kvalitne spracované. Nepríjemné zvuky pracujúcich plastov tu priestor rozhodne nemajú. Jediné, čo sme naozaj nepochopili, bolo použitie dekorov z tzv. klavírneho laku na dverových opierkach rúk. Človek s hodinkami a prsteňmi bude mať čo robiť, aby to po chvíľke užívania nepoškriabal. Stredová konzola je robustná, s dobre rozloženými tlačidlami pre komfortné funkcie, ale aj pre ovládanie automatickej prevodovky – Shift by wire. Rovnaké pohodlie ako vodič majú aj pasažieri na zadných sedadlách. Musíme povedať, že celý interiér pôsobí hodnotne a je jedno, na ktorom mieste sedíte. V nižších výbavách sa však môžu určité prvky líšiť.
3.jpg
Dominantami prístrojovej dosky sú dva 10,25-palcové displeje. Jeden je priamo pred vodičom, ktorý od výbavy Family vystriedal klasické analógové budíky, a druhý je displej infotainmentu. Ten je po novom zapracovaný priamo v palubnej doske a plynulo prechádza do stredovej konzoly. Digitálne budíky nie sú osadené v štandardnej „kaplnke“ a aj vďaka tomu je výhľad z miesta vodiča výborný. Jediné, čo prevyšuje ponad prístrojovku je veniec volantu. Stredový displej na ovládanie funkcií auta a multimédií je orientovaný na vodiča a všetko je tak príjemné, ergonomické. Výčitku by sme mohli smerovať snáď len na plne dotykové ovládanie klimatizácie. Tento štýl nám nie je príliš pochuti, no čo nevyhovuje nám, iným naopak môže. Oceňujeme, že rozloženie „tlačidiel“ má logiku a nikdy sme nemali potrebu niektoré z nich hľadať. Okrem možnosti 3-zónovej klimatizácie je novinkou aj technológia Multi-Air Mode. To v praxi znamená, že okrem priamych výduchov klimatizácie nájdete (alebo skôr nenájdete) v prístrojovej doske zapracované aj tie nepriame. Ak si aktivujete funkciu Diffuse, rozvádzanie vzduchu do kabíny tak bude citeľne jemnejšie a príjemnejšie. Táto funkcia neznižuje výkon klimatizácie, mení len spôsob, akým vzduch prúdi na posádku. Je to naozaj príjemná vec, na ktorú sa ľahko zvyká.
4.jpg
Aká je však jazda v novej generácii? Veľmi pohodlná a plavná. Aj takto v krátkosti by sa to dalo vystihnúť. Podvozok je nastavený veľmi komfortne a riadenie je presné. To má vplyv na naozaj pohodové hltanie kilometrov na slovenských cestách, na druhej strane sa však kvôli tomu Tucson nakláňa v zákrutách o niečo viac, ako jeho predošlá generácia. Náš testovaný kus mal v príplatkovom balíku Techno Pack elektronicky riadené pruženie ECS. V jazdnom režime Sport nám teda podvozok mierne stuhol a náklony karosérie trochu zmiernil. Nebolo to však nič radikálne.
5.jpg
Ako sme už v úvode spomenuli, náš Tucson Hybrid poháňal benzínový 1.6 TGD-i motor v spolupráci s elektromotorom. Výkon Tucsonu Hybrid je slušných 169 kW, resp. 230 koní s krútiacim momentom na úrovni 265 Nm. Toto hybridné ústrojenstvo spolupracuje so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Tá radí veľmi hladko. Rovnako hladký a tichý je aj prechod z elektrického režimu na ten klasický. Počas jazdy si to vodič absolútne nemusí uvedomiť. Hybridný Tucson má dva jazdné režimy – Eco a Sport. Sport režim podrží otáčky vyššie a akcelerácia je podstatne dynamickejšia. Pri obiehaní väčšej kolóny áut sa to môže hodiť, inak vám však v režime Eco nebude nič chýbať. Priemerná spotreba sa počas nášho testu vyštverala na 7,4 l/ 100 km. V čisto mestskej premávke sme mali rovných 6 l/ 100 km, pri kombinovanej 5,9 l/ 100 km a pri jazde po okresných cestách to bolo 4,8 l/ 100 km. Ak je batéria dostatočne nabitá a naučíte sa pracovať s plynovým pedálom, dokážete čisto na elektrinu prejsť aj niekoľko kilometrov. To má na výslednú spotrebu, ako aj v našom prípade, priaznivý vplyv. Každopádne sú výhody hybridu citeľné najmä pri mestskej premávke. Tam má v porovnaní s konvenčným benzínovým motorom podstatne navrch. Keď si s Tucsonom Hybrid vybehnete na diaľnicu, rozdiel v spotrebe sa podstatne zmenší a tá bude oscilovať okolo 7 l/ 100 km. Ak jazdíte poväčšine diaľnice, neváhajte a zoberte si diesel. Nič tým nepokazíte a bude vám spoľahlivo slúžiť. Keďže k novej generácii Hyundai Tucson patrí aj naozaj široká paleta motorizácií, vyberie si každý potenciálny zákazník. Od konvenčných motorov cez elektrifikované mild-hybridy, plnohodnotné hybridy alebo očakávaný plug-in hybrid. Skrátka je z čoho vyberať.
6.jpg
Po týždni s novým Tucsonom, sa nám úprimne začal páčiť čím ďalej, tým viac. Nový dizajn, riešenia a nové technológie sú veľmi návykové. Sú tu však aj veci, ktoré robí Hyundai po starom. Naozaj nelogicky sú riešené zadné smerovky, cúvacie a hmlové svetlá v ktorých opäť nájdeme namiesto LED technológie klasické žiarovky. Naozaj? Akoby to auto pochádzalo z budúcnosti a potom vás prebudí závan histórie. Áno, je to drobnosť. Drobnosť, ktorú budeme kritizovať zakaždým. Výčitku máme aj smerom k toľko prezentovanému zadnému stieraču. Je schovaný a zadné okno sa tak teší krásnemu čistému dizajnu, čomu sa však neteší je, že efektívnosť ustúpila efektnosti. Stierač zotrie špinavé okno len do polovice, tam jeho dráha končí. Dizajnéri sa mohli radšej viac pohrať so zapracovaním zadnej kamery, aby nebola vždy špinavá. To by majiteľov tešilo, predpokladáme, viac. Čo by sme ešte mohli novému Tucsonu vytknúť, bol nepríjemný zvuk, ktorý sa objavoval pri jazde vo vyššej rýchlosti. Príčinu sa nám nepodarilo odhaliť. Napriek týmto drobným nedostatkom je nový Hyundai Tucson výborné auto. My mu želáme len toľko, aby bol minimálne tak úspešný, ako jeho predošlá generácia.
7.jpg

PLUSY
+ pohodlné sedadlá
+ výborné prekrytie prahov
+ výhľad z auta
+ delenie zadných sedadiel a ich sklápanie priamo z batožinového priestoru
+ diaľkový inteligentný parkovací asistent RSPA
+ svetlá

MÍNUSY
- absencia full LED technológie vzadu
- zadný stierač
- zvuky vo vyššej rýchlosti


ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ INFORMÁCIE
Motor: 1,6 TGDi - 169 kW/ 230 k, max. kr. moment 265 Nm
Prevodovka: 6 stupňová, automatická

Celková dĺžka (mm): 4 500
Celková šírka (mm): 1 865
Celková výška (mm): 1 650
Rázvor (mm): 2 680
Minimálna svetlá výška (mm): 170
Objem batož. priestoru (l): 616/ 1795


Základná cena: 21 990 EUR
Testovaný model: 39 750 EUR (Premium, Premium Pack, Techno Pack, metalíza a lakovaná strecha)


RSPA - diaľkový inteligentný parkovací asistent



Foto: Erik Čarný
Prílohy
34.jpg
33.jpg
32.jpg
31.jpg
30.jpg
29.jpg
28.jpg
27.jpg
26.jpg
25.jpg
24.jpg
23.jpg
22.jpg
21.jpg
20.jpg
19.jpg
18.jpg
17.jpg
16.jpg
15.jpg
14.jpg
13.jpg
12.jpg
11.jpg
10.jpg
9.jpg
8.jpg
Nežiadajte ma prosím o pomoc cez súkromnú správu. Ďakujem.