Najmenší Hyundai do najväčší miest

Skúsenosti, recenzie a náš pohľad na rôzne modely značky Hyundai.
Používateľov profilový obrázok
Admin
Site Admin
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 16. Októbra 2019, 23:59
Answers: 1
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Najmenší Hyundai do najväčší miest

Príspevok od používateľa Admin » 9. Júla 2024, 20:51

Obrázok
Pred takmer 4 rokmi sme mali možnosť vyskúšať si, vtedy novú 3. generáciu, modelu Hyundai i10. Najmenší z rodiny Hyundai na našom trhu. Vo februári 2023 bol predstavený jeho decentný facelift, ktorý sme si mohli v apríli 2024 odjazdiť na vlastnej koži.
1.jpg
Aj keď ide o naozaj len veľmi decentný facelift, na prvý pohľad vieme nový i10 rozlíšiť tvarom predného LED denného svietenia. Na predfaceliftovej verzii bolo práve denné svietenie kruhového tvaru terčom kritiky - vraj pôsobilo lacne a neoriginálne. To sa teraz zmenilo a denné svietenie je dizajnovo prepojené s tvarom prednej masky. Vyzerá to sviežo.
7.jpg
Celkový dizajn sa v zásade nijak nemení. Dĺžka, šírka, rozchod kolies - všetko zostáva po starom. Bystrejšie oko si všimne len pozmenenú prednú masku so spomínaným denným svietením, inú grafiku zadných svetiel a nové dizajny kolies.
5.jpg
V interiéri pozornosť upriamite na nový prístrojový štít, ktorý je vo facelifte plne digitálny. Teda aspoň v nami testovanej výbave Style. Tá obsahuje aj 8" displej s integrovanou navigáciou a podporou Apple CarPlay alebo Android Auto. Automatická 1-zónová klimatizácia a vyhrievanie predných sedadiel a volantu sú už potom akousi povinnou jazdou. Interiér osviežil aj novo pridaný USB-C port, aby auto spĺňalo novšie štandardy mobilných telefónov. Samozrejmosťou je aj kopa bezpečnostných asistentov.
18.jpg
Vnútro i10 pôsobí, na svoj segment, vzdušne. Ideálne auto na prevážanie ratolestí medzi domovom a školou/škôlkou. Kufor má nezmenený objem 252 litrov, čiže nákup či pár tašiek na víkenodvý výlet sa tam bez problémov zmestí.
21.jpg
Model i10 sa dodáva s dvoma motormi. Na výber máme buď 3-valcový 1.0 MPi s výkonom 67 koní a točivým momentom 96,2 Nm, alebo nami testovaný 4-valec 1.2 MPi. Ten ma výkon 84 koní a točivý moment 117,6 Nm. Obe verzie sa dajú skombinovať s 5-stupňovou manuálnou alebo automatizovanou prevodovkou. Poctivý, aj keď malý, atmosférický 4-valec je kultivovaný a jazdí za príjemných 5 litrov na 100 km. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,6 sekundy neohúri, ale v meste sa toto autíčko cíti ako doma. Medzimesto po okreskách vás prepraví rovnako komfortne, no diaľničné tempá mu, z pohľadu hlučnosti, nesedia.
22.jpg
Vo výbave Style stálo auto spolu s príplatkami 17 580 EUR. To je už celkom vysoká suma za tento segment. Rozumnejšia voľba by bola, aspoň v našom prípade, výbava Comfort, ktorá vychádza s bonusom 1500 EUR a motorom 1.2 MPi bez príplatkov, 14 340 EUR. Aj keď aj tu stojí za povšimnutie, že ak máte o 100 EUR väčší rozpočet, vyjde vám aj nový Hyundai i20 Comfort PE. Čo myslíte vy?
10.jpg

PLUSY
+ 4-valec pod kapotou
+ svieži dizajn
+ množstvo bezpečnostných asistentov
+ moderný interiér

MÍNUSY
- lakťová opierka
- cena

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ INFORMÁCIE
Motor: 1,2i - 62 kW/ 84 k, max. kr. moment 117 Nm
Prevodovka: manuálna 5-stupňová

Celková dĺžka (mm): 3670
Celková šírka (mm): 1680
Celková výška (mm): 1480
Rázvor (mm): 2425
Minimálna svetlá výška (mm): 149
Objem batož. priestoru (l): 252/1050

Základná cena: 13 740 EUR
Testovaný model: 17 580 EUR

Foto:
Erik Čarný
Prílohy
20.jpg
19.jpg
17.jpg
16.jpg
15.jpg
14.jpg
13.jpg
12.jpg
11.jpg
8.jpg
6.jpg
4.jpg
2.jpg
9.jpg
Nežiadajte ma prosím o pomoc cez súkromnú správu. Ďakujem.

Návrat na "Testy"