niektorí možno viete, iní zase nie, ale pred približne 3 mesiacmi som sa rozlúčil s mojim červeným projektom FakeN (viewtopic.php?f=55&t=22). Auto som predal pretože sa mi naskytla príležitosť kúpy nového. So značkou Hyundai som bol spokojný a preto som chcel zostať aj naďalej pri nej. Chcel som však niečo výkonnejšie. Logicky do môjho hľadáčiku padlo plnotučné a pravé Nko.
Tu sa začal môj rozhodovací proces, kedy som si prešiel od Hatchbacku cez Fastback až po Konu. Chvíľu bola v hre aj Kona N Line, kvôli 4WD. Čo však čert nechcel, na Youtube mi skočilo video o Hyundai Sonata N Line, na ktoré som nanešťastie (alebo našťastie?) klikol. Tento sedan od Hyundaiu som evidoval už dlhšie, keďže som pred rokom videl prvé video, od Supercar Blondie. Vtedy ma však ešte nenapadlo, že nad týmto autom budem vôbec uvažovať. Chrobák v hlave bol ale stále väčší a väčší a rozhodovanie sa medzi Nkami bolo zrazu ešte náročnejšie. Interiér Faceliftovanej i30 sa, od môjho predfaceliftu, zásadne nijako nezmenil a to ma od kúpy mierne odrádzalo. Misky váh sa začali prikláňať k Sonate - kožený poťah palubovky, dverových opierok, ambientné podsvietenie, adaptívny tempomat a iné prkotiny. K tomu nevšedný dizajn s podobnou cenovkou, ako N, a bolo rozhodnuté. Pôvodný plán bol objednať úplne nové auto. Čakacia doba však bola cca rovnaká, ako u nás na Slovensku - 9/12 mesiacov. K tomu si pripočítať cca 2 mesiace papierovačiek a vybavovačiek okolo dovozu a prihlásenia. To som nebol ochotný podstúpiť - som vážne netrpezlivý človek. Preto som hľadal medzi jazdenými autami na USA/Kanadskom trhu. Vzhľadom na rozdiely vo výbave som okruh zúžil na Kanadu (má ju bohatšiu). Zabralo mi to až pár hodín a v Montreale som si vyhliadol moju Zlaticu s nájazdom 10 000 km. Instantne som začal pátrať po firme, ktorá by mi auto doniesla a dala na papiere. Tu som natrafil na https://www.autazkanady.cz/ resp. Veteráni na Truc a bolo vymaľované. Auto boli chlapi pozrieť, skontrolovať, previezť sa a o pár dní bolo aj vyplatené. Neskutočná ochota, prístup a skúsenosti. Ak sa nájde podobný blázon, ako ja, určite odporúčam. Auto som kúpil 21/07/ a na dvore mi stálo už 16/09/. Skoro presný mesiac prešiel, kým sa dalo auto na papiere a 15/10/ som sa mohol prvý krát legálne previezť na tejto rakete. Môžem vám bezpečne povedať, že zatiaľ absolútne neľutujem toto rozhodnutie. Auto mi robí denne neskutočnú radosť už len pri ceste do práce. Áno, je to zatiaľ krátky čas, ale pevne verím, že mi pár rokov spoľahlivo poslúži.
Aby som bol však korektný, spomeniem aj úskalia, ktoré som si spolu s autom doviezol domov na Slovensko.
- Ako najväčšie mínus je to, že na našom trhu nie je nijaká možnosť uplatniť na takto dovezené vozidlo záruku. Dúfam však, že takéto niečo nebudem vôbec potrebovať.
- Sonata mi prišla len s jedným kľúčom - nechať si u nás vyrobiť druhý, je beh na dlhú trať. Všetko je potrebné riešiť s Kanadskou stranou.
- Predtým, ako sa auto naložilo do lodného kontajneru, bol nutný nástrek dutín a motorového priestoru, ako ochrana voči poveternostným vplyvom. Vrchný kryt motora teda zostal, žiaľ, v Kanade. 220 dolárov fuč.
- Auto chcem servisovať v autorizovanom servise. Snažil som sa preto vybaviť si servisnú/garančnú knižku. Ani to však nie je také jednoduché, akoby sa na prvý pohľad mohlo zdať. Garančné knižky sa nesmú vydávať na iné autá, ako sa u nás predajú. Takže sa budem musieť uspokojiť s nejakou univerzálnou.
- Bez úpravy rádia je možne ladiť len nepárne FM stanice a nefunguje GPS + Bluelink
- 2 týždne po tom, ako mi auto pristálo na dvore, bola spustená zvolávacia akcia týkajúca sa 8NDCT prevodovky. Celkom smola.
Je tu aj pár vecí, ktoré sa mi na Sonate naozaj nepáčia. Začal by som asi tým, že auto má na dĺžku takmer 5 metrov a NEMÁ parkovacie senzory, len zadnú kameru. Pánty na kufrových dverách nemajú žiadne oplastovanie, pod ktoré by sa dala schovať kabeláž ku svetlám, ako to robí napríklad VW group. Kufrové plato je relatívne subtílne a sám som zvedavý či vydrží nejaký ťažký náklad. Medzi sedadlami nie je vak na lyže. Chýba mi možnosť nastavenia Custom módu na budíkoch - napríklad naše Santa Fe túto možnosť má. Auto je od výroby obuté na skutočne hrozných gumách - Pirelli P ZERO All Season. Chcel som dať celoročkám šancu ale za mňa zodpovedne - NIE. Vadí mi aj to, že auto nemá od výroby Stop/Start systém. Nie, srandujem. Toto mi naozaj nevadí

Koniec omáčok, poďme na čísla





Čo som s autom spravil a čo ma ešte čaká? Taká klasika na začiatok je samozrejme LED servis


Mám za sebou takmer 3000 km, absolvoval som už aj prvý servis (vďaka IMPA) a spálil asi 6 nádrží benzínu. Eufória.