Prosba o radu

Návody, servisné manuály, užívateľské príručky a pod.
Janka.mi
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 30. Apríla 2024, 18:56

Prosba o radu

Príspevok od používateľa Janka.mi » 1. Mája 2024, 12:41

Vážení chlapi. Obraciam sa na vás s prosbou o radu. Verím, že je tu dosť odborníkov, ktorí mi vedia poradiť. Už dlho sa pohrávam s myšlienkou kúpiť si tucson. Nemá mi ale kto poradiť ohľadom motora aký si vybrať. Určite to bude benzín, pretože jazdim malo km. 1.6 gDI alebo t-gdi? Ktorý je viac náchylný na poruchy? A čo všetko obnáša mať také auto myslím po finančnej stránke(servisy, nahr.diely atď). Konkrétne by išlo o rok výroby od 2017 až 2019...beriem do úvahy svoje finančné možnosti.😁😁. Na čo sa mám zamerať pri kúpe auta, koľko km by malo mať najazdené, aké vybavenie....čo si mám všímať? Viem že je to veľa otázok...ale tak som laik...no a žena😁. Ďakujem.

Používateľov profilový obrázok
Admin
Site Admin
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 16. Októbra 2019, 23:59
Answers: 1
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Prosba o radu

Príspevok od používateľa Admin » 1. Mája 2024, 18:08

Koľko je to málo km?

Máme v rodine aj GDi aj TGDi.

1.6 GDi trpeli silným zakarbonovaním a následnou vysokou spotrebou oleja. Tento problém sa objavuje dosť často na autách, ktoré jazdili krátke trasy. Od tohoto by som dal ruky preč. V zásade s ním za celú dobu nebol žiaden problém ale dolievanie oleja po 4-5 tisíc km je otravné.

1.6 TGDi by som volil radšej aj keď ani to nie je úplne ideál ak budete jazdiť len 5-10 km po meste. Tiež vzásade nemá žiadne známe poruchy. Od faceliftu v 2019 má benzín aj GPF filter čiže ho treba správne regenerovať.

Výbavu si vyberte podľa toho čo potrebujete a chcete. To je na každého osobnej preferencii. Za mňa by som ale určite odporúčal verzie s LED svetlami.

Čo sa týka nákladov tak tým, že hľadáte 5 a viac ročné auto, záruka sa naň už nebude pravdepodobne vzťahovať a nie je potrebný servis v autorizovanom servise. Interval je tam pri GDi 2 roky/ 30000 km a pri TGDi 1 rok/ 15000 km. Náklady na bežný servis do 200 eur (olej, filtre, výmena). Predné brzdy cca 300 eur.

Ak sa do áut nevyznáte a neviete na čo sa zamerať, tak si radšej zaplaťte službu ako autoporadca alebo podobne, kedy vým auto poriadne preverí firma a garantuje stav. Aby vás niekto neoklamal.
Nežiadajte ma prosím o pomoc cez súkromnú správu. Ďakujem.

Janka.mi
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 30. Apríla 2024, 18:56

Re: Prosba o radu

Príspevok od používateľa Janka.mi » 1. Mája 2024, 18:36

Ďakujem pekne za odpoveď.

Mateo219
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 1. Mája 2024, 21:42

Re: Prosba o radu

Príspevok od používateľa Mateo219 » 10. Mája 2024, 07:48

Bohužiaľ ani jeden z týchto motorov nie je celkom vhodný do mestskej prevádzky. Takisto máme 1.6 GDI i30 aj 1.6 T-GDI Tucson. Otázka je koľko km jazdíte denne, aké trasy. Ak je to menej ako 100 km týždenne, motory budú trpieť v týchto podmienkach.

1.6 T-GDI jazdí u nás tiež krátke trasy, aktuálne má nájazd 90 tisíc ale na motore vidno zakarbovovanie. Ešte to nie je nič hrozné ale časom to bude treba riešiť. Od nova náš Tucson síce jazdil dlhé diaľničné trasy ale teraz sa s tým chodí po meste, plus nejaký ten výlet cez víkend. 1.6 GDI od nova tiež jazdila diaľničné trasy, teraz s ňou jazdím do školy, za týždeň teda najazdím 300 až 500 km, teda väčšinu tvoria jazdy dlhšie ako 100 km, motor v i30 má 157 tisíc ale je vidno veľký rozdiel v tvorbe karbónu. Vrch motora i30 je čistý oproti tomu v Tucsone.

Nevravím, že sa nedá jazdiť v takýchto podmienkach, ale nie je to ideálne a po pár rokoch sa stretnete s problémami ako popisoval admin vyššie. Ak by ste sa rozhodli pre takéto auto, tak skôr by som sa pozeral po zachovalom aute s vyšším nájazdom ako také, čo má 50 tisíc.

Mimo problémov s karbónom je Tucson spoľahlivé auto. Aj ceny náhradných dielov sú prijateľné. Ako písal admin, motor nemá žiadne typické poruchy, do mesta je to šikovné auto. U nás Tucson jazdí mama, sprvu sa bála, že veľké auto, automat, atď. ale párkrát do toho sadla a ihneď si zvykla na pohodlné nastupovanie a automat.

Napísať odpoveď

Návrat na "Technické okienko"