Hodnotenie po 10 000km

serverel
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 25. Apríla 2020, 09:47

Hodnotenie po 10 000km

Príspevok od používateľa serverel » 25. Apríla 2020, 09:49

Dovolím si pridať stručné hodnotenie mojej i20 po na jazdení prvých 10000km. Motorizácia 1.25 62kW vo výbave cool s auto AC a winter packom.

Začnem motorom, ide o jednoduchý, malý atmosférický 4-valec z čoho vyplýva, že žiadne zázraky sa od motora očakávať nedajú. Naopak očakávam od neho spoľahlivosť a nízke servisné náklady. Napriek tomu je motor pomerne univerzálny a nie je utrpenie s nim jazdiť ani v meste a ani na diaľnici. Hoci prudší kopec rychlo odhalí výkonový strop auta, k čomu sa podpísali hlavne dlhšie prevody ( tu by som uvítal 6-stupňovú prevodovku, škoda že v ponuke už chýba 1.4, ktorá ju mala ). Spotreba podľa PP sa pohybuje okolo 5.5l/100km, podľa merania je v skutočnosti cca o 0.5l vyššia. Motor je inak v bežnej premávke tichý, kultivovaný a takmer ho nepočuť. Čo mi však výslovne prekáža ako jedna z mála veci je záber spojky. Plynulý rozbeh je takmer nemožný, kde urobili korejski priatelia chybu? U iných modelov značky hyundai som niečo podobné nezaregistroval.

Podvozok je na môj vkus trochu tvrdší, no poteší jeho dospelé správanie v zákrutách a vyšších rýchlostiach na diaľnici. Škoda nízkej svetlej výšky, obrubníky na parkovisku nemá rád, no to bude daň za dobré jazdné vlastnosti.

Kabíne z hľadiska ergonómie nie je čo vytknúť. Všetko je tam kde by to človek očakával a nie je potrebné si na nič zvykať. Kvalita spracovania interiéru je priemerná. Všade naokolo tvrdé plasty a ich osadenie z vyroby tiež nie je úplne bezchybné. Čo však skutočne stojí za pochvalu je priestor vo vozidle. Pohodlne a bez problémov sa v aute odvezú 4 ľudia bez toho aby som sa musel ako vodič priestorovo uskromniť. Rovnako sa mi páčia samotné sedadlá, májú zaujímavé vzorovanie a sú pohodlné. Kufor je tiež dostatočný na kategóriu auta. Väčší detský kočík zhltne.

Výbava je na danú triedu a cenovú kategóriu dostatočná. Poteší samostmievacie spätné zrkadlo, automatické prepínanie svetiel, výborné projektorové svetlomety, automatické stierače, automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá s volantom, 7" displej rádia s funkciou android auto ( skutočne všetko veľmi návykové veci). Naopak by som uvítal namiesto takmer zbytočného sledovania jazdných pruhov napríklad užitočnejšie sledovanie mŕtveho uhla.

Po kúpe sa ako prvé vymenili žiarovky ( z výroby veľmi slabé) za Osram night breaker a nastavila sa výška svetiel ( svietili príliš nízko). Nasledovala vymena rámov pre ečv, boli zle upevnené a nechcem robiť predajni reklamu. Ako ďalšie pribudli krytky zámkov dverí, ochranné lišty prahov, ochranná lišta nakladače hrany kufra a LED osvetlenie ečv. Na leto dokúpené nové disky aj s (možno opäť zbytočnými) senzormi tlaku. Koniec úprav znamenala montáž zadných reproduktorov a vytlmenie dverí.

PLUSY:
Celková priestrannosť auta
Dobrý pomer cena/vybava
Pekný interiér
Výborná ergonómia
Kvalitné predné reproduktory
Projektorove svetlomety

MÍNUSY:
Zlý záber spojky
Všetko súvisiace s plnením emisných noriem ( otravný štart-stop, zbytočné inteligentné dobíjanie akumulátora, predražené snímače tlaku,...)
Pomerne tenká vrstva laku
Fabricky montované osvetlenie a stierače

Na záver dodám, že v porovnaní s novými malými preplňovanými motormi v malých autach s množstvom futuristických prvkov mi i20 posobí trochu staromódne. Avšak to sa mi na nej práve páči. Jednoduchý motor, jednoduchá prístrojová doska s jednoduchým spracovaním interiéru aj exteriéru. Páči sa mi, že toto auto sa nechce hrať na raketoplán, lietadlo alebo karavan ale je proste len autom.

V mojom merítku by som auto hodnotil na 75%...