Aká je i30 PD v holobyte?

Domčo
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 18. Apríla 2020, 19:35

Aká je i30 PD v holobyte?

Príspevok od používateľa Domčo » 18. Apríla 2020, 19:38

Tak už sme spolu rok, máme za sebou prvý servis a skúsim napísať pár slov J. Aká je teda i30tka v holobyte? Vlastne je to celkom príjemné daily car.
Pred kúpou tohto kombíka som mal krátku i30, ročník 2009 taktiež v základe. Na trblietky si nepotrpím. Tam mi chýbalo diaľkové ovládanie centrálneho zamykania a hlavne klíma. S príchodom potomka sa stala klíma už nevyhnutnosťou a keď som do kufra strčil hlboký kočiar tak už som veci musel tetrisovať po interiéri. Začal som sa pozerať po novom aute. Do užšieho výberu a do mojej cenovej relácie sa dostali i30, kia ceed kombi a peugeot 308. Samozrejme som si bol pozrieť aj daciu, ale tom som hneď zavrhol. Peugeot som potom vyhodil kvôli tomu ich interiéru. S i30tkou som si dal testovaciu jazdu (mali tam vtedy fastback) a keď mi spravili cenovú ponuku s fleetovou zľavou za vernosť, tak bolo rozhodnuté.
Okrem zásterok, bočných líšt na dverách a fólií nemá ani jeden príplatkový prvok. Aj tak v nej je všetko, čo k bežnému životu potrebujem. Rádio, klíma, automatické svetlá (celkom vychytané), výškovo nastaviteľné sedačky, elektrické okná, príjemný podvozok, dostatok priestoru.
10 vecí ktoré by som na aute vyzdvihol:
1. Automatické prepínanie tlmených a diaľkových svetiel: celkom vychytaná fičúrka, myslel som si že to bude zasa nejaká nepoužiteľná hlúposť (ako napr. toyota auris mk2 pred fl), ale tieto fungujú spoľahlivo. Za rok mi ešte ani jedno auto nebliklo, že ho oslepujem. Dokonca celkom spoľahlivo chytá aj kamióny na diaľnici za zvodidlami, ktorým vidno iba pozičné svetlá na kabíne. Tiež treba vyzdvihnúť to, že keď ma protiidúce auto minie, tak sa rozsvietia naspäť okamžite diaľkové a nejdete niekoľko sekúnd iba na tlmených ako u toyoty.
2. Kufor – perfektná je veľká plocha kufra, dajú sa v ňom prevážať aj celkom rozmerné predmety. Tiež sú fajn rôzne skrinky pod podlahou na menšie veci, nechýbajú háčiky a prekvapila ma 12V zásuvka v kufri už v základe.
3. Dizajn – áno, je to subjektívna záležitosť. Ale tento model je na trhu už 4. rok (od januára 2017) a ten dizajn sa ešte stále neopozeral a nezostarol tak rýchlo, ako tomu bolo pri predošlých dvoch generáciách.
4. Interiér – Tu by som chcel vyzdvihnúť najmä spracovanie interiéru, všetko lícuje, je priestranný a materiály sú až na niektoré lacné plasty príjemné. Aj keď mnohým ľuďom na fórach na aute niečo drnčí, u mňa sa za rok neobjavil žiadny pazvuk ani vŕzganie.
5. Motor – nie nebojte sa, nechcem chváliť to, aký je to trhač asfaltu. Motor je svojim výkonom skrátka iba dostatočný. Základný motor za základnú cenu. Na pohodovú jazdu. Čo je na ňom však super je spotreba – dlhodobý priemer je 6,1 litra (počítadlo som ešte nenuloval). Otec má na Hyundai Kona s motorom 1,0 T-GDi priemer 7,5 litra a zasa o toľko ten motor výkonnejší nie je. Na prvej generácii to bolo okolo 7 litrov. Tiež treba motor pochváliť za kultivovanosť. Vďaka párnemu počtu valcov nevibruje tak ako liter a je oveľa tichší v akýchkoľvek otáčkach oproti litru. Pri normálnej jazde o ňom ani neviete a na diaľnici (cca 3700 otáčok pri 130tke) ho prehluší zvuk od podbehov. Takže žiadneho nepríjemného monotónneho vysávačového zvuku vytočeného motora sa netreba báť. A na slovenských diaľniciach tempomatovú 130tku 6tke udrží v každom kopci (3 dospelí v aute), aj medzi Sp. Štvrtkom a Popradom.
6. Ergonómia interiéru: asi som staromódny, ale táto klasika mi vyhovuje. Každá funkcia má svoje tlačidlo, a každé tlačidlo ovláda práve jednu funkciu. Úplne všetko, od nastavenia klímy, vypnutie štartstopu či asistenta jazdných pruhov dám po hmate.
7. Udržiavanie auta v jazdnom pruhu: V meste zbytočná vec, ktorá stále pípa, resp. sa s ňou musíte preťahovať o volant. Na diaľnici ale super vec, funguje spoľahlivo, drží auto v strede pruhu. Žiadne odrážanie od čiar ako biliardová guľa. A keď ho vypnem, ostane vypnutý aj pri ďalšom naštartovaní.
8. Podvozok: testovaciu jazdu som absolvoval na fastbacku, ktorý mal R17. Auto sa mi zdalo celkom tvrdé a uskákané. Keď prišlo moje na plechových 15tkach s hnusnými puklicami tak mi bolo všelijako. Prvé metre ale ukázali, že s týmito kolesami je auto riadne pohodlné. Menšie nerovnosti zožerú gumy a vy o nich ani neviete. Väčšie nerovnosti výrazne tlmia. Síce nevyzerajú bohvieako, ale keď v aute sedím, tak ho z vonku nevidím J. Auto je teda komfortné, riadenie je presné a aj vo vysokých rýchlostiach (najviac som šiel 170) smerovo stabilné. Pre modelový rok 2019 si výrobca pripravil pre záujemcov prekvapenie. K slabším motorom a nižším výbavám pribalil namiesto poctivého multilinku dozadu vlečenú nápravu. Pravdupovediac, 100 koní ťažko dostane auto do situácie, kedy multilink naozaj potrebujete. Takže si myslím že to nikomu vadiť nebude a ak auto plánujete mať dlhšie, tak zo servisného hľadiska je jednoduchá náprava skôr výhodou.
9. Úchyty Isofix – nejdem chváliť to že tam sú, má to každé auto. Idem pochváliť prístup k nim. Skrátka jednoduché dvierka, do ktorých zasuniete sedačku a cvak. Hotovo. Žiadne ťažké hľadanie medzi sedákom a operadlom, páčenie operadla hore aby sa tam sedačka vôbec dostala. Takto elegantne to nemajú vyriešené mnohé drahšie autá.
10. Sedačky – na cenovú kategóriu auta sú super. Na moju postavu padli perfektne, dal som v nich aj 800 km cestu a nič ma nebolelo, ani ma v nich nič neomínalo. Skrátka mi sedia. Áno, isto sa na trhu nájdu aj lepšie sedačky, ale za peníze v praze.....

10 vecí, ktoré mi na aute vadia:
1. Kufor – to dobré som už spomenul, ale vadí mi jeho nízka výška po roletku. Keď som tam dal hlboký kočiar, už som ju nezatiahol. Český importér má v ponuke príplatkovú výbavu, kde Vám odoberú tie spodné krabičky a dostanete tam variabilnú podlahu, ktorú môžete ukotviť do dvoch polôh. V niektorých prípadoch by som to privítal aj ja. U nás to ale v ponuke nie je.
2. Tempomat – prečo nevidím na akú rýchlosť je tempomat nastavený???? Vidím len aktuálnu rýchlosť. Prečo keď to môže mať kona na rovnako veľkom displeji, nemá to aj 30tka???Tu by si mohli zobrať príklad z fordu, ten to ma vymyslené super. (Ford Converse 2),
3. Odhlučnenie podbehov – v interiéri vlastne nepočuť nič, len odvaľujúce sa kolesá. Na hrubom asfalte fakt veľmi. Dá sa to ale zmierniť dobrými gumami. Na zimu odporúčam Pirelli cinturato Winter – auto na nich bolo oveľa tichšie ako na letných hankook J.
4. Prevodovka – má skrátka malý rozsah. Stály prevod je krátky, aby bola dynamika aspoň aká taká. Ale jednoducho im do nej nevošla dlhšia 6tka. Alebo im tam nevošla kratšia jednotka aby mohli predĺžiť stály prevod. Medzi 5kou a 6tkou je tak rozdiel cca 300 otáčok. Takže tá 5ka je v aute v podstate zbytočná J. Často radím zo 4ky rovno do 6tky. Ale kulisa je presná, dráhy krátke, hlavica pekne padne do ruky.
5. Čelné sklo: je asi z masla. Po prvej zime je viac dodrbané ako 10 ročné na starom aute.
6. Plasty v interiéri – niektoré sú tvrdé a fakt ľahko sa poškrabú. Kľudne nechtom.
7. Svetlá – Ak nemáte až tak hlboko do vrecka a zvyknete jazdiť v noci, určite si priplaťte za LEDky. Projektory na stretávačkach sú nič moc, hlavne na mokrej ceste. Diaľkové sú parabolické, pri tých je svietivosť priamo úmerná veľkosti svetlometu. Na prvej aj druhej generácii boli svetlá veľké, tak svietili celkom slušne. Pri trojke sa ale svetlá výrazne zúžili, ustúpili dizajnu čo sa na tom podpísalo. Výrobca tak možno motivuje ľudí, aby si priplatili za LEDky. Našťastie nejazdím často v noci.
8. Audio: Tak plechový zvuk nevydáva hádam ani môj mobil.
9. Systém TPMS: je riešený cez ABS, svieti kedy chce, dáva falošné poplachy. Najprv som to riešil, meral tlak v gumách. Nikam to neviedlo. V servise mi vraj resetli SW, a po ceste domov znova. Nejdem to ani riešiť, vždy na prvej križovatke to setnem a zasa je cca 500 – 800 km pokoj.
10. Impulzné ovládanie okna: prečo keď ide okno impulzne dole, nejde aj hore, ale treba držať gombík???Veď to mala aj stará i30tka.
Aj napriek drobným negatívam kúpu neľutujem, za tie peniaze asi lepšie auto na trhu aktuálne nezoženiete. Už sa nám chystá facelift. České ceny sú už známe a sú v podstate rovnaké ako pred FL. Snáď to tak bude aj u nás. Takže ak chcete také príjemne normálne auto, tak môžem odporučiť aj „holobyt“ od Hyundai.
Dúfam že som Vás neunudil, ale v tejto situácii skrátka nemám čo s časom J
Pekný deň.

MartinGA
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 30. Novembra 2019, 11:24

Re: Aká je i30 PD v holobyte?

Príspevok od používateľa MartinGA » 19. Apríla 2020, 20:20

Pekne napísané. Nie každý potrebuje zrovna full. U nás sa rozmýšľalo rovnako a manželke zapasovala Kona Chilli, nie holobyt ale zase rozum za peniaze. Super nápad tých 10 + a -. Skúsim niečo podobné ku Kone :)

Domčo
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 18. Apríla 2020, 19:35

Re: Aká je i30 PD v holobyte?

Príspevok od používateľa Domčo » 5. Mája 2020, 19:51

Otec má Konu Chilli :) My sme potrebovali kufor, tak kombík bola jasná voľba.

Napísať odpoveď

Návrat na "i30 3. gen (2017 - )"