1.4 t-gdi po 60 000 km zhodnotenie.

spotrebák
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 13. Júna 2021, 19:11

1.4 t-gdi po 60 000 km zhodnotenie.

Príspevok od používateľa spotrebák » 19. Októbra 2023, 09:48

Zdravím Vás, chcel by som sa podeliť o skúsenosť s i30 2018 kombi "style" 1.4 t-gdi M6. V decembri 2018 som kupoval toto vozítko ako nové. Keďže táto výbava už ponúkala aj vyšší komfort oproti konkurencii "ovfca" atď k pomeru cena/výkon. Skúsim zhrnúť moje skúsenosti do niekoľkych bodov.
1.Exteriér - Auto pôsobí celkom sebavedomým dojmom, najmä predná maska chladiča podľa môjho názoru aj trošku športovo, čo však nemôžem povedať o laku, ktorý je veľmi mäkký a už po pár kilometroch sú tam ďobky a menšie odlúpance (2 mm2) od kamienkov. Taktiež tento lak ľúbi asfalt a náletovú hrdzu. :!: Takže pre majiteľov odporúčam používať kvalitnú keramiku. Pokiaľ im záleží na trvácnejšom vzhľade. Spracovanie karosárskych dielov je pomerne dobré až na napasovanie jednotlivých dielov kde tam tu tam sú rozdiely v špárach oproti osi súmernosti ale nie je to nič hrozné. Takéto nelícovania je možné nájsť aj u vyšších tried, ktoré sú mnohonásobne cenovo a prestížou drahšie. Zo zadu je to už starší design, kde by pomohlo omladenie svetlometov s LED technológiu už od základu. V tomto prípade iba vyššie výbavy a to bez cúvacích LED :?. (alternatíva možnosť kúpiť led žiarovky sólo. Dvere kufra po čase pri intenzívnejšom zatvaraní nepríjemne búchajú čo nepôsobí dobrým dojmom. Umiestnenie kamery tiež nie je najlepšie najmä hatchback ale dá sa. Veľkou nevýhodou vidím to, že pri cúvaní sú aktívne iba zadné parkovacie senzory a zase naopak čo mi príde ako WTF? :shock: Pri toľkých funkciách pre jednotlivé vybavy mohli dať aj do ponkuky rozmrazovanie čelného skla ale... snáď ďalšia generácia. Stierače od výroby nevydržia ani rok takže odporúčam BOSCH aero twin (kupované v AT) ktoré mám už 4 roky a bez zjavneho opotrebenia. :) Predné :idea: LED svietia lepšie ako klasický halogén ale zaradil by som to k priemeru. Skôr sa bojím trvácnosti. 5 rokov zatiaľ OK.

2.Interiér - Tu zostaneme, keďže aj v interiéri badať podobný problém (licovanie) avšak nie až tak. Za mňa OK. Oceňujem mäkkčené plasty (palubovka a dvere) a pomerne jednoduchý interiér (aj keď dosť fádny na svoju dobu :roll:) s malým množstvom lesklých povrchov oproti sestre (kia ceed) :? čo je aj výhoda pre udržiavanie čistoty. Spracovanie celkom slušne držalo až po cca 55k km sa začalo prejavovať nepríjemné vŕzganie plastových spojov čo je ozaj nepríjemné. :| K stredovému tunelu možno vytknúť je iba jeden USB port a dosť nešťastne umiestnený, takže s USB kľúčom nie je možné zavrieť "kastlík" bezdrotovka ok ale pomalé nabíjanie. Čo by som určite uvítal aj usb port v zadnom rade by mohol byť ale... Čo poteší je prehľadný a jednoduchý infotaiment na pomerne veľkej obrazovke, ktorá disponuje aj navigáciu. Tá je priemerná ale spoľahlivá. Určite poteší aj možnosť bezplatne si aktualizovať soft+mapy cez Hyundaiupdater.com. Konektovita android auto dostupná iba cez USB kábel ale pracujem na možnosti whireless cez engineering mode len ešte neviem ako :D. K sedadlám (koža-textil) môžem povedať že majú pre mňa dobré bočné vedenie a sú trochu mäkšie čo mne vyhovuje. (taká 2ová ovca ich mala aj po 15. r. tvrdé ako školská stolička :P) Vraj AUDIO oproti predošlej generácií je oveľa lepšie za mňa je to priemer. Diskotéka nebude :!: ale to ani nebolo zamýšlané pre toto auto. Takže OK. Ale čo určite nie je OK :!: :x je hluk ktorý ide od podvozku/kolies. To odlúčenie je na svoju dobu katastrofa a iste mi mnohí dajú zapravdu. Tam ide palec dole.

3.Jazdné vlastnosti- Auto je agilné a zvláda aj vyššie rýchlosti (išiel som cca 20min. na max 190km/h) takže ono to dokáže. Diaľničná 130 bez problémov aj obiehanie sa dá, avšak treba brať na zreteľ zaťaženie auta potom už je to skôr lokomotíva :lol:. Pri jemnej nohe dialnica 7 L/100km je reálne, horšie to už je v meste kde nepochopiteľne, ešte som demontoval truhlu plus nosiče a ejha z 7,8 mi vyletela spotreba na 9,1. Budem musieť pozrieť čo je vo veci lebo toto nem dobré. :? A nie noha mi neopuchla a auto dostáva 95ku E5 plus aditiva takže problém inde. :P. Už keď sme pri palive neviem či niekto z Vás menil palivový filter ale vraj je v nádrži OMG :roll:. Čo sa týka ostatného aj priemerne zdatný jedinec si dokáže vymeniť filtre sám čo hodnotím pozitívne k taktiež prehľadnému hrubemu manuálu kde je všetko popísané. Dnes skôr rarita. Keďže ešte mnohí z nás tieto úkony nerobia ale nechávajú to na autorizovany servis kvôli Garančke 5 rokov si myslím že to zvládnu. Treba sa pripraviť že za tých 5 rokov v autorizáku čo je cca 4/5 návštev si zákazník vysolí min. 1200€. Ale záruka 5 rokov a plus bezplatné asistenčné služby čo som aj využil keď sa mi vymlatila baterka na parkovisku a nikto nemal káble tak tipek prišiel dokonca vo sviatok a do 45 min. bol na mieste takže SUPER. Garančný servis som taktiež využil a to na:
1. Vrzgajuci spojkovy pedál
2. Ložisko vo volante ktoré tiež vydávalo nepríjemný zvuk
3. ľavé spätné zrkadlo ktoré sa po 3. roku rozhodlo neposlúchať zatvorilo sa keď sa mu chcelo.
Všetky tieto výmeny prebehli na záruku takže OK.

Keď to mám zhodnotiť čo som dostal za 20k som spokojný a autu/značke dávam 78% celkovo. Či by som šiel do Háčka znova?! Asi áno, keď to človek zhodnotí a nepotrpí si na image a brand dostane vcelku spoľahlivé presúvadlo s kopou funkcií za rozumný peňáz. Uvidíme o 40k km. Motoristom zdar. ;)

Návrat na "i30 3. gen (2017 - )"