Oplatí sa kúpiť Hyundai i30 combi 1.0 tgdi automat

Stevo
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 22. Októbra 2021, 16:23

Oplatí sa kúpiť Hyundai i30 combi 1.0 tgdi automat

Príspevok od používateľa Stevo » 22. Októbra 2021, 16:53

Uvažujem nad kúpu i30 combi 1.0 tgdi s automatom vie niekto o problémoch čo by ma mohli odhovoriť od kúpi ? Auto bude viuživane v meste a mimo mesto a víkendy na 100 - 200 km cesty a 10 - 15 krát ročne Bratislava Košice diaľničnom tempom cca 160 auto šetriť nebudem keďže pod 3000 ot to nejazdí a bude v záruke takže reálne rátam zo spotrebou 7 - 8 litrovú na 100 a častim jazdením okolo 4000 - 6000 ot roční nájazd bude okolo 20 - 30 tisíc zvládne to motor a prevodovka alebo sa mám obzrieť za niečím iným ? Ďakujem za odpoveď.

JanPro
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 22. Októbra 2021, 20:59

Re: Oplatí sa kúpiť Hyundai i30 combi 1.0 tgdi automat

Príspevok od používateľa JanPro » 22. Októbra 2021, 21:03

Mam tuto kombinaciu, osobne mi vykon nikdy nechybal ale ked chcete jazdit pravidelne Ba-Ke 160 tak si radsej priplatit za 1.5T. Ja jazdim v ramci limitov, mesto, okresky a dialnice asi narovnako a spotrebu mam 5.1. O problemoch zatial neviem / nepocul som.

Mato
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 22. Októbra 2021, 21:21

Re: Oplatí sa kúpiť Hyundai i30 combi 1.0 tgdi automat

Príspevok od používateľa Mato » 22. Októbra 2021, 21:30

Mam tuto kombinaciu motora ale v i20(momentalne cca 32k km). V meste je to super dialnicu to zvladne bez problemov aj vo vyssich rychlostiach sa motor netrapy( pravidelne jazdime dialnice aj smerom na vychod), ale stale je to v aute segmentu B ako by sa spraval v i30 je otazne kedze je to vacsie a troska tazsie auto ako i20. Pre i30 by som uvazoval skor nad 1,5tgdi a to len z toho dovodu ze je to tazsie a vacsie auto).
Este doplnim, ze po poslednom servise cca mesiac spat som sa dozvedel, ze na tento motor bude pravdepodobne zvolavacka kedze sa bude menit hadicka abs.

Stevo
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 22. Októbra 2021, 16:23

Re: Oplatí sa kúpiť Hyundai i30 combi 1.0 tgdi automat

Príspevok od používateľa Stevo » 22. Októbra 2021, 22:21

1.5t je už cez limit chcem ísť do nového kôli záruke a prípadne nahradnemu vozidlu a nie jazdenia autobusom v prípade servisu keďže servisovat napr BMW s motorom n57s cenou cca 18000 rok 2013/2014 z nájazdom okolo 100000 km je drahé ako sviňa pri 200 - 250 tisíc sa rozsipu rozvody v zadnej časti plus palivové čerpadlo ložiská atď to sú veci za tisíce.... limit mám 20000 a kombi z 1.0tgdi v červenej s automatom s vybavou family je 19640 len som potreboval vedieť či to auto zvládne klasické presúvanie po západnom Slovensku z tašou nohou a raz mesačne na východ stym že nebude šetrene ( žiadna podlaha za studena ) a musí bit schopné sa vyhrabať napr do horných uličiek na Zobor to zvládla Octavia 1.6tdi s rovnakým výkonom aj vahou auto za 5 - 7 rokou pôjde ďalej ( správanie ako k firemnemu a len nutny servis ) takže ak to náhodou niečo v aute vzdá predčasne tak aby nebolo v servise každú chvíľu doteraz som mal auta z minimálne dvojnásobnom výkon takže lahka noha tam bude ťažká noha tu aby to jazdilo svižnejšie

Stevo
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 22. Októbra 2021, 16:23

Re: Oplatí sa kúpiť Hyundai i30 combi 1.0 tgdi automat

Príspevok od používateľa Stevo » 22. Októbra 2021, 23:37

Druhá možnosť je Hyundai koná s rovnakým motorom prevodovkou aj výbavou ale už z možnosťou radenia na volante

dibarbora
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 19. Januára 2020, 17:06

Re: Oplatí sa kúpiť Hyundai i30 combi 1.0 tgdi automat

Príspevok od používateľa dibarbora » 23. Októbra 2021, 20:25

Motor 1.0 TGDi ako taký je aj na základe situácie v cenníku typický mainstream.... voľba z rozumu a najlacnejšia cesta na SK trhu ako kúpiť nové auto nižšej strednej triedy s automatom. Problémom je, že nájsť používateľa i30 s týmto motorom (s automatom dupľom) bude asi dlhšie hľadanie. V minulosti bol rozdiel medzi 1,4TGDi a 1,0TGDi len 700€, takže motor na SK sa takmer nepredával.... minimálne v roku 2020 nebol ani v cenníku.
No a motor 1.0TGDi predávaný po FL I30 má s tým pôvodným spoločný hlavne názov a výkonové parametre, inak bol dosť prepracovaný (napr. úplne nový systém časovania ventilov...). Keď som sledoval priebežne skladové zásoby FL i30, tak sa tiež asi veľmi nepredáva ... drvivú väčšinu vždy tvoril základný 4valec a potom 1,5TGDi.... ak kúpiš, tak budeš na SK v menšine.... v CZ je to úplne iné... 1.0 TGDi tvoril vždy väčšinu predajov. ... toľko asi k skúsenostiam. s prevádzkou. Otázku treba hodiť skôr na CZ fórum. Ale v zásade 5r záruky vyrieši veľa rizika....

Čo sa týka tvojich očakávaní a predstáv v súvislosti s i30, tak Ťa budem musieť trochu "schladiť," zvlášť keď si sa doteraz pravdepodobne vozil v prémiovom aute (keď tak dôverne poznáš problémy s BMW).

1/ 1..0 TGDi Ti dobre poslúži aj do roboty, aj na výlet a aj domov na východ... len musíš počítať s tým, že rozumná dynamika a vozenie bez pocitu trápenia bude len do limitu normálnej diaľničnej rýchlosti. Na čokoľvek iné potrebuješ výkonnejší motor.... mám 1,4TGDi... takže o 20k a 70Nm viac. Z pohľadu rozumnej dynamiky (s primeranou rezervou) tento motor končí na 150 - 160km/h (tacho)... potom je to už len pozeranie na vlažné posúvanie rýchlosti a otáčok motora ako motor bojuje so stúpajúcimi jazdnými odpormi. Očakávať, že budeš jazdiť so 120k litrom ako s 3l 6valcom je len vlhký sen. Aby si udržal tých 160(tacho) na diaľnici do KE seriózne (nie len chvíľu na prázdnej rovinke okolo Piešťan) , tak to pôjdeš väčšinu času na plný plyn (potrebuješ brzdiť, zrýchľovať... cesta bude väčšinou plná)... s patričnými dôsledkami.

2/ Je to síce mimo motora, ale ani podvozok a všeobecne konštrukcia I30 nie je stavaná na lietanie rýchlosťami v režime DE autobahn. Auto síce v pohode ušoféruješ, ale nie je to ono. Rozumná hlučnosť a smerová stabilita má aj pri I30 svoje limity (to mám ja viac prvok vzadu... liter má len vlečku). V minulosti som prevádzkoval jazdený Passat a jazdené BMW E91 (pár sto tisíc km aj s patričným servisom... rozhodne žiadne vraky)... takže viem o čom píšem. Holt každý špás (opica vs banány) niečo stojí.... tá záruka a pocit nového auta (za X peňazí) sú aj v tomto prípade tiež niečím vykúpené. Treba s tým dopredu počítať...

Stevo
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 22. Októbra 2021, 16:23

Re: Oplatí sa kúpiť Hyundai i30 combi 1.0 tgdi automat

Príspevok od používateľa Stevo » 24. Októbra 2021, 02:12

Tak to potom asi nemá zmysel čakal som od toho trojvalca viac ale asi to bude len posúvadlo do mesta ja by som ho asi zabil to pôjdem možno račej do x5e70 za 15 - 18 tisíc sa dá zohnať kus z nájazdom okolo 100 - 150 tisíc ale určite len predfacelift z motorom m57 bude to bezpečnejšie auto stačí vypitvať klapky v sani a rozvody s predu si spravím sam pri správnej údržbe sa dožije 500 tisíc km

dibarbora
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 19. Januára 2020, 17:06

Re: Oplatí sa kúpiť Hyundai i30 combi 1.0 tgdi automat

Príspevok od používateľa dibarbora » 10. Novembra 2021, 20:33

Človeče, ty si riadny srandista... najprv ideš riešiť nové auto v nižšej strednej triede pretože chceš záruku ... potom ideš vzápätí kupovať veľké prémiové SUV vo forme olietanej vrany vo veku 11-13 rokov.... k tomu asi len toľko.... skôr stretneš Yetiho ako nájdeš tú liatinovú M57 v X5 E70 s tými 100 - 150tis km.....

hawktulu
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 13. Novembra 2021, 07:53

Re: Oplatí sa kúpiť Hyundai i30 combi 1.0 tgdi automat

Príspevok od používateľa hawktulu » 15. Novembra 2021, 13:30

Neviem ako ma nastavenu logiku DCT s 1.0l motorom ale automatika ta nepusti jazdit nad 3000RPM, nie to este 4000-6000RPM konstantne. Jedine to stale davat do manualu a aj to bude pocitac po chvile davat na najvyssi stupen. Jednoducho ta nenecha trapit ho neustale v tomto spektre otacok.

I30 2018 s 1.4 tgdi a automatom prehadzuje niekde na urovno 1600RPM a sprava sa jak diesel.

Na najazd 30tis km, rychlosti 160km/h, otacky nad 4000RPM mi pride celkom blbost brat 1.0l motor....Tento motor je primarne do mesta a nie nahanacky po dialnci

Napísať odpoveď

Návrat na "i30 3. gen (2017 - )"