Menu Zavrieť

Modernizovaný model i40

Modernizovaný model i40

Hyundai nám dnes predstavil mierne modernizovaný model i40. Segment D nebol nikdy silnou stránkou Hyundaiu. V konkurencii medzi Passatom či SuperBom vždy výrazne zaostával. Zmenu môže priniesť práve táto modernizácia. Navonok ide o úplne nenápadnú zmenu. Všetko podstatné sa menilo pod kapotou a v kabíne. Či bude pre zákazníka i40 atraktívnejší, uvidíme časom.

Hyundai i40 sa vyznačuje obrovským vnútorným priestorom, ako pre posádku, tak aj pre batožinu. Hyundai sa vyjadril, že mierna zmena dizajnu je stelesnením sviežosti a modernosti. Dynamická silueta auta zvýrazňuje novú prednú masku chladiča, ktorá sa stala rodinnou identitou značky Hyundai. Vpredu si všimnete aj nové adaptívne bi-xenónové svetlomety. Čo sa týka ešte vonkajšieho dizajnu, do ponuky pribudli 18″ disky, ktoré rozšírili doposiaľ ponúkané 16″ a 17″. Interiér si môžete oživiť dvoma novými farbami – červenou Merlot a kombináciou sivej s čiernou. Celkovo sú teraz dostupné až 4 farebné varianty a kvalitnejšie materiály. S farbou sedadiel si môže zákazník vybrať aj farbu pre obloženie dverí, ktoré tak dotvárajú celkový vnútorný dizajn. V sivej a v červenej Merlot dostala prístrojová doska nové ozdobné obloženie s metalickým, sieťovým vzorom. V prístrojovke je taktiež osadený nový panel SuperVision so 4,7″ TFT displejom. Modernizovaný model i40 dostal taktiež nové prvky aktívnej bezpečnosti Hyundai SmartSense. Súbor týchto asistentov poznáme už z iných modelov. Vďaka ním je jazda s Hyundaiom pohodlnejšia a hlavne bezpečnejšia. Najväčším bezpečnostným asistentom je FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), ktorý slúži na odvrátenie kolízie s iným vozidlom či chodcom.

Modernizáciu neobišli, samozrejme, ani pohonné jednotky. Pod kapotu sa dostali nové motory s označením SmartStream, ktoré spĺňajú nadchádzajúcu emisnú normu Euro 6d Temp. K dispozícii sú dve výkonové varianty 1,6 litrového naftového agregátu SmartStream. Základná varianta je s výkonom 85 kW/115 koní a s maximálnym točivým momentom 280 Nm. K tejto verzii je dostupná iba 6-stupňová manuálna prevodovka. Väčší pôžitok z jazdy by mohol poskytnúť motor 1,6 CRDi, ktorý je vyladený na výkon 100 kW/136 koní a s krútiacim momentom 320 Nm. K tejto motorizácii je za príplatok dostupná aj perfektná 7-stupňová automatická prevodovka 7DCT. Pre menej náročnejších zákazníkov tu bude aj alternatíva v podobe benzínového 1,6 GDi s výkonom 100 kW/136 koní. Novinkou v i40 je aj elektronicky riadené zadné pruženie (ESC). Systém pracuje tak, že upravuje intenzitu tlmenia v závislosti od jazdných podmienok. Cieľom je optimalizovať jazdný komfort a stabilitu.

http://press.hyundai.cz/

Pridaj komentár